Skip to content

פייגלין: לעזוב את האולם ברגע שאובמה יתחיל בנאומו

ח"כ משה פייגלין קורא ציבור הרחב להפגין את מורת רוחו, מהעובדה שנשיא ארה"ב אינו משחרר את יונתן פולארד. "כל מי שכואב את כאבו של פולארד צריך לעשות כל מאמץ בכדי להשיג כרטיסי כניסה לנאום בבנייני האומה ובמידה ואובמה יבוא בלי פולארד - לקום בצורה מכובדת כשיתחיל לדבר ולעזוב בשקט את המקום"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ח"כ משה פייגלין קורא לציבור הרחב להפגין את מורת רוחו, מכך שאובמה לא משחרר את יונתן פולארד מהכלא – ולעזוב את האולם בבנייני האומה, ברגע שבו יתחיל אובמה בנאומו.

"לקום בצורה מכובדת כשיתחיל לדבר ולעזוב בשקט את המקום". משה פייגלין (צילום: אתר הכנסת)
"לקום בצורה מכובדת כשיתחיל לדבר ולעזוב בשקט את המקום". משה פייגלין (צילום: אתר הכנסת)

 "ההחלטה שלא לבוא לכנסת לא הפתיעה אותי", כתב פייגלין. "כבר בשבוע שעבר ניסו גורמים בכירים מאוד שמכירים את הקשר שלי עם פולארד להבין כיצד בכוונתי להגיב. התלבטתי מאוד. מצד אחד צעקות והתלהמויות אינם דרכי. מצד שני איך אפשר לשתוק ולכבד את מי שממשיך להחזיק את אחינו יהונתן כבר 28 שנים בכלא. בחרתי בשיטת הכיסא הריק ואין לי ספק שלא מעט מחברי הכנסת היו מצטרפים אליי.

"עכשיו משעשינו את המוטל עלינו בכנסת הכדור עובר אל הציבור הרחב. כל מי שכואב את כאבו של פולארד צריך לעשות כל מאמץ בכדי להשיג כרטיסי כניסה לנאום בבנייני האומה ובמידה ואובמה יבוא בלי פולארד – לקום בצורה מכובדת כשיתחיל לדבר ולעזוב בשקט את המקום".

ניסיון אחרון לשכנע את נשיא ארה"ב לשאת את נאומו בכנסת. חברי הכנסת אבי וורצמן (הבית היהודי) וציפי חוטובלי (ליכוד) שיגרו מכתב לנשיא אובמה, בבקשה כי יבחן בשנית ההחלטה.

"ארה"ב היא הידידה ובעלת הברית הקרובה ביותר של מדינת ישראל, שיתופי הפעולה בנושאים בטחונים, כלכליים וחברתיים, הוסיפו מאז ומתמיד לחוסנה, לביטחונה, ולשגשוגה של מדינת ישראל. לנוכח זאת, הצטערנו לשמוע כי בביקורך הקרוב איך בכוונתך לשאת את נאומך בכנסת", כתבו השניים. "כנסת ישראל, היא הסמל הממלכתי המרכזי במדינת ישראל ומייצגת את כלל אזרחי המדינה, יהודים, ערבים דרוזים נוצרים ומוסלמים. במשך כל שנות קיומה של המדינה ביקרו בה נשיאי מדינות וראשי ממשלות רבים, ונהוג כי את נאומם לאומה היושבת בציון נשאו מעל בימת הכנסת הממוקמת בירושלים בירתו הנצחית של העם היהודי.

"כבוד הנשיא אנו פונים אליך בזאת כי תשקול בשנית את החלטתך, ותבחר לשאת את נאומך החשוב בבית הנבחרים של מדינת ישראל", נאמר במכתב.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן