Skip to content

פרס: "נשמח לשתף את נאט"ו בידע שישראל צברה בלחימה בטרור"

הנשיא פרס, ממשיך בביקורו המדיני באיחוד האירופי. היום נפגש עם נשיא הנציבות האירופית, חוסה מנואל בארוסו ועם מזכ"ל נאט"ו אנדרס רסמוסן. בארוסו: "הירתמות אירופה למניעת איראן גרעינית הינה הוכחה למחויבותנו לשלומה ולביטחונה של מדינת ישראל"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 "אנו שותפים בשאיפה לשלום ונחושים להילחם בטרור"; כך אמר מזכ"ל נאט"ו, אנדרס ראסמוסן, לנשיא המדינה שמעון פרס, העושה בביקור מדיני באיחוד האירופי.

הנשיא פרס קיים הבוקר פגישת עבודה עם מזכ"ל נאט"ו ראסמוסן במטה נאט"ו בבריסל. בפגישה, דנו השניים בחשיבות הידוק שיתוף הפעולה האסטרטגי בין ברית נאט"ו למדינת ישראל במישור הצבאי-טכנולוגי והן בתחומי הממשק המדיניים.

"ביטחון המזרח התיכון קשור קשר הדוק לביטחונה של ברית נאט"ו". הנשיא פרס ומזכ"ל נאט"ו רסמוסן (צילום: משה מילנר/לע"מ)
"ביטחון המזרח התיכון קשור קשר הדוק לביטחונה של ברית נאט"ו". הנשיא פרס ומזכ"ל נאט"ו רסמוסן (צילום: משה מילנר/לע"מ)

הנשיא פרס סקר בפני מזכ"ל נאט"ו את האיומים האסטרטגיים העומדים בפני ישראל והמזרח התיכון, בדגש על איראן וחיזבאללה. בפתח הפגישה הדגיש הנשיא את דאגתה של ישראל בנוגע לנעשה על גבולה הצפוני של לבנון ואמר: "אנו עוקבים אחר ניסיונות החימוש הבלתי פוסקים של ארגון חיזבאללה אשר אוגר נשק וטילים לפעילות של טרור ומלחמה. חיזבאללה זורע הרס ואימה בלבנון ויש לראות בו ארגון טרור לכל דבר".

השניים הסכימו כי לישראל ונאט"ו שותפות במלחמה באיומי הטרור ובשאיפה לשלום. כמו כן דנו השניים בדרכים לשמירת הביטחון במזרח התיכון ובעולם, ובקשת הרחבה של נושאים הקשורים ליחסים בין ישראל ונאט"ו. הנשיא הדגיש את הצורך לשמר ולהעמיק את השותפות בין ישראל לברית נאט"ו ואת יכולתה של מדינת ישראל לשתף פעולה ולהציע הן סיוע והן את הידע הרב שנצבר בישראל והטכנולוגיות שפותחו בתחומי המלחמה בטרור. זאת, על רקע האתגרים הדומים המוצבים לפתחם של ישראל וברית נאט"ו ועל רקע האתגרים המשותפים בלחימה בארגוני הטרור איתם מתמודד כעת הארגון באפגניסטן ובגזרות נוספות.

"מאמץ בינלאומי אדיר בסוגיה האיראנית". נשיא המדינה פרס בפגישתו עם נשיא הנציבות האירופית בארוסו. (צילום: משה מילנר/לע"מ)
"מאמץ בינלאומי אדיר בסוגיה האיראנית". נשיא המדינה פרס בפגישתו עם נשיא הנציבות האירופית בארוסו (צילום: משה מילנר/לע"מ)

"מדינת ישראל תשמח להציע ולשתף עם נאט"ו את הידע אשר צברה בלחימה בטרור", אמר הנשיא פרס. "למדינת ישראל ניסיון בהתמודדות עם מצבים מורכבים, ועלינו להדק את שיתוף פעולה הבטחוני על מנת לסייע בלחימה בטרור, ולסייע לנאטו במצבים המורכבים עימם מתמודדים ובכלל זה משימתם באפגניסטן".

לאחר הפגישה נשאו השניים הצהרות לתקשורת מזכ"ל נאטו, רסמוסן הדגיש כי: "בטחון המזרח התיכון קשור קשר הדוק לביטחונה של ברית נאט"ו, ולסיבה לשמה קמנו. אנו שותפים בשאיפה לשלום ונחושים להילחם בטרור".

פרס הודה למזכ"ל נאט"ו ואמר: "ישראל אינה חברה בנאט"ו אך היא שותפה לה! אנו חולקים את אותם ערכי השלום והביטחון ואנו חשופים לאותם האיומים. הטרור כיום אינו חלקם של מספר מדינות- הוא מכה בכל העולם. אני מברך אותך על כך שאתה בתור מזכ"ל נאט"ו מוביל מדיניות אשר מטרתה להביא להבנה והסכמה להובלת המזרח התיכון לעתיד טוב יותר. אני מאמין כי תצליחו ותביאו לשלום לטובת עתיד ילדינו".

מזכ"ל נאט"ו ביקש להעביר הערכתו לחלקה של ישראל בפורום הים תיכוני (פורום מדינות במזרח התיכון אשר מקיימות דיאלוג עם נאט"ו) ואמר: "אנו רואים חשיבות רבה בפורום הדיאלוג הים תיכוני, בו מדינת ישראל משחקת תפקיד חשוב מאד, שכן בטחון המזרח התיכון חשוב לנאט"ו. מזכ"ל נאט"ו פנה לנשיא פרס ואמר: "אתה, שירתת את מדינתך למעלה מ-60 שנה, זכית בפרס נובל לשלום – עבורנו אתה דוגמה לשלום ושיתוף פעולה".

נשיא המדינה דן בסוגיה האיראנית ובחיזבאללה בפגישתו עם מזכ"ל נאט"ו, והן בפגישתו מוקדם יותר עם נשיא הנציבות האירופית, חוסה מנואל בארוסו, שם התייחס לסכנה האיראנית ואמר: "איראן אינה סכנה רק לישראל אלא לעולם כולו. הקואליציה אשר מובילה ארצות הברית ואירופה על מנת לעצור את איראן מובילה סנקציות כלכליות שהן עדיפות על אופציה צבאית. הסנקציות עשו יותר מהצפוי אך טרם הושגה המטרה- ולכן עלינו להמשיך על מנת למנוע איראן גרעינית". עוד המשיך הנשיא ואמר: "איראן מסכנת את העולם לא רק בשל ניסיונה להשגת נשק גריעני אלא בהיותה מפירה זכויות אדם באופן בוטה, הרג מפגינים ברחובות ושפיכות דמים של חפים מפשע. שמירה על זכויות אדם אינה רק לטובת ילידנו אלא לטובת העם האיראני. פעולות אלו צריכות להיעצר כשהעדיפות היא לסנקציות כלכליות, אך אין כאן פשרות – המטרה חייבת להיעצר".

בהקשר זה אמר בארוסו: "האיחוד האירופי עושה מאמץ בינלאומי אדיר בסוגיה האיראנית, גם במחיר כלכלי אותו משלמות חלק ממדינות אירופה בשל הסנקציות הכלכליות. הרתמות אירופה למניעת איראן גרעינית הינה הוכחה למחויבות שלנו לשלום, לביטחון, ולביטחונה של מדינת ישראל".

יצוין כי בהתייחס לחיזבאללה אמר הנשיא פרס: "חיזבאללה צריכים להיקרא לסדר בטרם יהרגו עוד אזרחים. עלינו לעצור אותם מלהמשיך ולפתח את מוקדי הטרור שלהם באירופה!".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן