Skip to content

חיילי מוצב האו"ם בג'מלה הצטוו לנטוש ולעבור לישראל

הבוקר התקבלה הוראה ממפקדי הכוח המוצב ליד הכפר ג'מלה ברמת הגולן, בו מוחזקים 21 משקיפי האו"ם החטופים, לנטוש את המוצב ולעבור לישראל. כוח צה"ל פתח בפניהם את השערים והמוצב ננטש
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בעוד האו"ם  לוחץ על המורדים בסוריה לשחרר מייד את 21 פקחי האו"ם החטופים ואלו מתמהמהים ותובעים נסיגה סורית מג'מלה בדרום רמת הגולן, קיבלו הבוקר (שישי) שמונת אנשי אונדו"ף הוראה ממפקדיהם לנטוש את עמדתם במוצב באזור החיץ, לא רחוק מג'מלה. מדובר בעמדת או"ם הנמצאת ליד נחל רוקד, החשופה לירי מהסביבה. שמונת המפקחים נטשו את העמדה, צעדו לגבול ישראל וחצו אותו לתחומה. 

כוח צה"ל בגולן המתין להם ליד אחד השערים שלאורך גדר הגבול, ביחד עם אנשי או"ם שהגיעו מהצד הישראלי לקבל את פניהם. השמונה יעברו למחנה זיוונית של האו"ם, המצוי במעבר קוניטרה. 

חיילי האו"ם החטופים בסרטון ששחררו המורדים (מקור: יו טיוב)
חיילי האו"ם החטופים בסרטון ששחררו המורדים (מקור: יו טיוב)

מאז החטיפה שלשום מנהלת מפקדת האו"ם באזור משא ומתן לשחרורם של 21 הפקחים. אתמול פורסם סרטון שבו נראים חלק מהם לבושים במדי צבא ויושבים זה לצד זה. אחד מהחטופים שהופיעו בסרטון הציג את עצמו כמפקד יחידת גדוד המשקיפים הפיליפינים ואמר שהוא ואנשיו "נמצאים במקום בטוח ומקבלים מזון ושמיכות".

התפתחויות אלו מעוררות דאגה רבה בישראל כי בעקבותיהן  עלולות מדינות נוספות לשקול את המשך השהות של אנשיהן באזור. מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, גינה אמש  את החטיפה ואמר כי הוא "דורש לשחרר את החטופים בהקדם ועל כל הצדדים בסוריה לכבד את חופש התנועה של משקיפי האו"ם ואת ביטחונם".  

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן