Skip to content

נתניהו שיבח את הממשלה היוצאת. שרי ש"ס החרימו את הישיבה

"אני מצפה ששרי הממשלה הבאה יקחו דוגמה מהעשייה שלכם, של השרים והשרות, סגני השרים, סגניות השרים. העבודה שלהם היא הדוגמה לממשלה הבאה ואם נפעל באותה התמקדות, באותו שיתוף פעולה, אני בטוח שנוכל לגבור על כל האתגרים שעומדים בפנינו", אמר נתניהו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, פתח את ישיבת הממשלה האחרונה, של הקדנציה הנוכחית, בדברי שבח עצמיים על הצלחותיה של הממשלה. "אני מצפה ששרי הממשלה הבאה יקחו דוגמה מהעשייה שלכם", אמר לשרי הממשלה היוצאת, שחלקם הגדול יחזרו לכהן בממשלה הבאה – אם כי חלקם הגדול בתפקידים שונים.

"להביא את המדינה למצב טוב יותר ממה שקיבלנו אותה". נתניהו (צילום ארכיון: קובי גדעון/לע"מ)
"להביא את המדינה למצב טוב יותר ממה שקיבלנו אותה". נתניהו (צילום ארכיון: קובי גדעון/לע"מ)

על האווירה החגיגית, בישיבת הממשלה האחרונה, העיבה במידת מה היעדרותם של ארבעת שרי ש"ס – אלי ישי, אריאל אטיאס, יעקב מרגי ומשולם נהרי – אשר החרימו כאיש אחד את הישיבה.

"ככל הנראה זו תהיה הישיבה האחרונה של הממשלה הזו", אמר נתניהו. "אני מבקש להודות לשרים ולשרות על העבודה המצוינת שלהם במהלך ארבע השנים האחרונות. אלה היו ארבע שנים של עשייה רצופה, של הצבת יעדים והשגת יעדים. אני חושב שבפרספקטיבה של זמן, הממשלה הזו תיזכר כאחת הממשלות שהשיגה יותר הישגים כמעט מכל ממשלה אחרת בתולדות מדינת ישראל. ההישגים הם רבים, הם חובקי עולם, אנחנו נתעכב ונדבר עליהם במהלך הישיבה, אבל אני חושב שאנחנו הבאנו את מדינת ישראל למצב שהיא בטוחה יותר, משגשגת יותר, מתקדמת יותר בכל התחומים שעסקנו בהם. אני חושב שזו המטלה הראשונה שלנו; להביא את המדינה למצב טוב יותר ממה שקיבלנו אותה, ואין ספק שכך הדבר.

"אבל את זה עשינו בשעה שהעולם מסביבנו משתנה לרעה, המצב האזורי משתנה לרעה, הכלכלה העולמית מיטלטלת, איננה מתייצבת, ומדינת ישראל, במובן הזה, נמצאת במצב טוב יותר", אמר נתניהו. "יש לנו עדיין אתגרים גדולים מאוד לפנינו; כמובן, בהורדת יוקר המחייה והדיור, שוויון בנטל, ומעל הכל, באתגרים הביטחוניים הכבירים, אין מילה אחרת, האתגרים הביטחוניים הכבירים שהולכים ונערמים סביבנו, ואנחנו נצטרך כמובן לטפל בזה בממשלה הבאה.

"אני מצפה ששרי הממשלה הבאה יקחו דוגמה מהעשייה שלכם, של השרים והשרות, סגני השרים, סגניות השרים. העבודה שלהם היא הדוגמה לממשלה הבאה ואם נפעל באותה התמקדות, באותו שיתוף פעולה, גם בממשלה הבאה, אני בטוח שנוכל לגבור על כל האתגרים שעומדים בפנינו", אמר ראש הממשלה".

קודם לכן, בישיבת "שרינו", אמר נתניהו כי רוב קווי-היסוד של הממשלה הבאה כבר סוכמו וכי צוותי המשא ומתן ידונו אחר הצהריים על חלוקת התיקים. המשא ומתן בין צוותי הליכוד ביתנו, "יש עתיד" והבית היהודי יתחדש אחר-הצהריים. המחלוקת העיקרית קשורה לתיק החינוך ובליכוד מעריכים שהוא יישאר בידי המפלגה.  

בשיחות שנמשכו כל הלילה נתגלעו מחלוקות בין "יש עתיד" לבית היהודי בשני עניינים מרכזיים – בקשתו של נפתלי בנט לעמוד בראש משרד ההסברה, ודרישת "יש עתיד" להנהיג תחבורה ציבורית בשבת למקומות בילוי, בעיקר באזור המרכז. ההערכה היא כי עד יום שלישי תושלם הרכבת הקואליציה, וכי הממשלה תוצג ככל הנראה ביום רביעי.

יחימוביץ': על מה הוא מתפאר?

יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', אומרת כי "דברי ההתפארות של נתניהו הבוקר על הישגי ממשלתו היוצאת תלושים באופן מר ומקומם מן המציאות. אי שוויון ועוני מהגבוהים בעולם, צמיחה שנותרה רק אצל האלפיון העליון, בור תקציבי עצום של 40 מיליארד שקל, פגיעה של עשרות מיליארדים בהכנסות המדינה בשל מתנות שערורייתיות לטייקונים והגעה למקום הראשון בעולם בהעסקת עובדי קבלן.  גם התשבחות העצמיות על הישגים בינלאומיים מעוררות תהייה אם נתניהו מודע לבידוד חסר התקדים של ישראל בזירה הבינלאומית, נוכח הקיפאון המדיני המוחלט.

"מפלגת העבודה תילחם באותה 'עשייה' של נתניהו, שאליה מצטרפים עכשיו שותפים חדשים עם השקפת עולם ישנה, אשר יסייעו לו להוציא אותה לפועל".

ובלי קצת הומור, אי אפשר. הבוקר פרסם יאיר לפיד, בעמוד הפייסבוק שלו, את הדברים הבאים: "לילה אחרי לילה נמשך המשא ומתן, מתח, עצבים, כולם על הקצה, העייפות הופכת להיות גורם מכריע, כל חמש דקות יש ספין חדש. למה אי אפשר לגמור את זה כבר? כמה זמן לוקח לבחור אפיפיור?"

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן