Skip to content

ערוץ 10 כאן כדי להישאר ורשת בחובות

ערוץ 10 התבקש להמשיך בהליך קבלת הרשיון לשידורי טלוויזיה: צעד המצביע על הכוונה לאפשר לערוץ לדחות את חובותיו. חברת רשת בערוץ 2 מאוימת בחילוט ערבויותיה לרשות השנייה עקב אי פרעון חובות וקשת נהנית מהקלות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ערוץ 10 התבקש להמשיך בהליך קבלת הרשיון לשידורי טלוויזיה: צעד המצביע על הכוונה לאפשר לערוץ לדחות את חובותיו. חברת רשת בערוץ 2 מאוימת בחילוט ערבויותיה לרשות השנייה עקב אי פרעון חובות וקשת נהנית מהקלות

מאת אורה עריף כץ

כל ערוצי הטלוויזיה המסחריים שרויים בחובות לרשות השנייה. כך עולה ממידע שהגיע למגפון. ממידע זה עולה כי ערוץ 10 המאוים בסגירה ימשיך, ככל הנראה, בשידוריו, שכן מנכ"ל הערוץ, יוסי ורשבסקי, הוזמן להפקיד עד ל- 25 בחודש (יום רביעי השבוע) את הפיקדון לקבלת רשיון לשידורי טלוויזיה.

במכתב ששוגר אל ורשבסקי ממנכ"ל הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, מנשה סמירה, נמסר כי עקב החלטת מועצת הרשות להאריך את הליך השימוע בנוגע לאי פרעון חובות ערוץ 10, מוזמן הערוץ להכנס להליך קבלת רשיון.

פנייה זו של הרשות השנייה נעשתה עוד לפני הצגת חוות הדעת של היועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, היום, ולפיה ניתן להאריך את זכיון ערוץ 10 בשנה, ובלבד שהערוץ עומד בתנאים המחייבים של העדר בעלויות צולבות והיותם של בעלי הערוץ ישראלים. חוות דעת זו, שכתב המשנה ליועמ"ש אבי ליכט, סותמת למעשה את הגולל על רעיון סגירת הערוץ ב-27 בחודש, תום מועד האורכה שניתנה לערוץ 10 לפרעון חובותיו. היום תתכנס מועצת הרשות השנייה להכריע בנושא.

בכפוף לשינוי חוק הרשות השנייה, יוכלו גופי השידור המסחריים לעבור משידור בזכיונות לשידור ברשיונות החל מינואר 2013. המעבר מזכיונות לרשיונות הוא מהותי ומשמעותי, שכן קבלת רשיון אינה כרוכה בהליך של מכרז והרשיון הוא לתקופה בלתי מוגבלת ויישאר בתוקף כל זמן שבעליו לא יפרו את כללי הרשיון. ערוץ 10 הוא היחיד שהגיש בקשה לרשיון: בקשה הכרוכה בהפקדת 300 מיליון שקל ועוד סכומים של כ-400,000 שקל בתקופה הראשונה. הזמנת ערוץ 10 להפקיד את הסכומים הנדרשים לקבלת רשיון, יכולה להשתמע כצעד ראשון בכוון הארכת מועד פרעון חובות יערוץ 10, לקראת מתן רישיון בראשית 2013.

עוד נודע למגפון כי חברת רשת-נגה (ערוץ 2) מאויימת על ידי הרשות השנייה בחילוט הערבות שבידיה, אם לא תעמוד בהתחייבויותיה עד ליום רביעי, ה-25 בחודש. התחייבויות רשת כפופות להבנות שהושגו עם הרשות להארכת הליך שימוע שנערך לחברה בנושא חובותיה, ובכלל זה השקעות בקולנוע. בין היתר, רשת לא עמדה בדרישות התוכן במהלך חמש שנים מ-2006 ולכן נדרשה להפקיד ערבות בנקאית בסך מיליון ש"ח, אותה לא הפקידה.

ושידורי קשת (ערוץ 2) זכו בהקלה משמעותית כשהרשות השנייה החליטה להפחית את גובה חובם בשעור של 25 מיליון שקל, עם אופק ורוד של הפחתה נוספת של 25 מיליון שקל מהחוב בעוד כחצי שנה. מהלכים אלה הוסברו ביציבות שגילתה קשת בתשלומים ובתנאי שתפקיד ערבות בסך 5 מיליון שקל.

1 Comment

  1. ישער
    22 בינואר 2012 @ 11:13

    מידע מאוד מעניין וחשוב.
    לא ראיתי מידע זה באתרי החדשות האחרים.
    או שהם לא יודעים.
    או שמסתירים המידע בכוונה.
    לך תדע מה הסיבה האמיתית.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן