Skip to content

אריה דרעי במתקפה על נתניהו: "לא תוכל לרחוץ בנקיון כפיך"

ובינתיים - ראש הממשלה נתניהו מנסה לחלץ את המו"מ הקואליציוני, שנתקע בשל דרישות מפלגתו של לפיד, יש עתיד. נתניהו זימן אליו את לפיד ובנט, בניסיון למצוא פתרון שיאפשר את סגירת פרטי המו"מ עד הבוקר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"לא תוכל לרחוץ בנקיון כפיך". כך כותב הערב אריה דרעי, מראשי ש"ס, בעמוד הפייסבוק שלו. דרעי פותח במתקפה חסרת תקדים ומכוון את חיציו היישר אל ראש הממשלה: "לא תוכל לחמוק מאחריות".

"לא תוכל לחמוק מאחריות". דרעי במתקפה על נתניהו (צילום: ויקיפדיה)
"לא תוכל לחמוק מאחריות". דרעי במתקפה על נתניהו (צילום: ויקיפדיה)

וכך כותב ח"כ אריה דרעי: "אנחנו עדים למצב אבסורדי בו ניתן להחרים ציבור שלם, מצב בו תנועות פוליטיות חוקיות במדינת ישראל יכולות להצהיר בריש גלי כי שני מיליון אזרחים במדינת ישראל מוחרמים מבחינתם, סתם כי כך דורש מאזן הנוחות שלהם. החרמה של ציבור אסור שיהיה לה מקום בישראל, אסור לתת לה יד, היום מחרימים חרדים, מחר יחרימו ערבים, מתנחלים, עולי חבר המדינות וכן על זה הדרך, כך אומרת 'הפוליטיקה החדשה'.

"לנגד עיננו מכוננת ממשלה בורגנית, אשר מורכבת לראשונה כל כולה מבני המעמד העליון", כותב דרעי. "ממשלה אשר מבין ראשיה אין מי שיודעים מצוקה מה היא, ואם לא די בכך, הם גם אלה שאמורים לחתוך בבשר החי, לבצע את הקיצוצים הקשים המתוכננים, שהנפגעים המידיים שלהם הם השכבות החלשות, הם לצערי אלו שיקבעו את סדרי העדיפויות.

"לראש הממשלה אני אומר, לא תוכל לרחוץ בנקיון כפיך", אומר דרעי. "אמרת פעם ובשעה גורלית לא פחות, שאתה בן של היסטוריון וככזה אתה רואה דברים אחרת, אין לי ספק שההיסטוריה תשפוט ובחומרה את מי שנתן ידו למצב הזה, נכון, תירוצים ישנם למכביר, אילצו אותך אמרת, אפילו טרחת לגנות, אבל אלו תירוצים שאינם שורדים את מבחנה המחמיר של ההיסטוריה.

"במבחן התוצאה, שני מיליון איש, כולם אזרחי ישראל השנייה, ישראל של השכבות החלשות, ישראל של אלה שלא מתחילים את החודש וגם של אלה שלא גומרים את החודש, כולם יוותרו ללא ייצוג בממשלה המתוכננת, כל אלה רואים איך אתה, ראש הממשלה שלהם, נותן ידך להחרמתם.

"מנהיג אחראי והגון צריך לומר בקול צלול, לא אתן ידי להחרמות ויהי מה", כותב דרעי. "לא אתן ידי לפסילה מראש של ציבורים במדינת ישראל, האשמה הבלעדית רובצת ותרבוץ לפתחך לא תוכל לחמוק מאחריות".

ובינתיים, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מכנס הערב את נפתלי בנט ויאיר לפיד בלשכתו – כדי לנסות ולחלץ את המשא ומתן הקואליציוני שנתקע. הסיבה למשבר: בליכוד מאשימים את יש עתיד, כי חזרו בהם מהבנות שסוכמו בעניין השוויון בנטל. נושא נוסף המכביד על סיום המו"מ הוא תיק החינוך. ראש הממשלה בנימין נתניהו רוצה שהשר גדעון סער יישאר בתפקיד, ואילו במפלגתו של יאיר לפיד רוצים למנות לתפקיד את ח"כ הרב שי פירון. גם על משרד הפנים יש מאבק. ביש עתיד מתעקשים גם על מספר שרים נמוך.

1 Comment

  1. אריק
    11 במרץ 2013 @ 9:46

    מה קרה מר דרעי היקר (מאוד) מפחד שנסגר ברז הכסף?

    חרמות זה אתם, מי שחושב שהוא יכול רק לקבל בלי לתת
    שישב קצת בצד

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן