Skip to content

נתניהו ינסה בצהריים שוב לגשר על הפערים במו"מ

הסוגייה העיקרית שנותרה עדיין במחלוקת היא משרד החינוך. גם הליכוד וגם יש עתיד חושקים במשרד זה ואינם מוכנים לוותר. זאת, בין השאר, בגלל הלחץ שמפעילים החרדים על נתניהו לא למסור את התיק הזה למפלגתו של יאיר לפיד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יכנס שוב היום בצהריים את יאיר לפיד ונפתלי בנט – במאמץ אחרון להתגבר על חילוקי הדיעות והקשיים המעכבים עדיין את חתימת ההסכם הקואליציוני. בפגישה צפוי להשתתף גם אביגדור ליברמן, יו"ר ישראל ביתנו.

החרדים לא רוצים אותו כשר החינוך. שי פירון (צילום: יש עתיד)
החרדים לא רוצים אותו כשר החינוך. שי פירון (צילום: יש עתיד)

הפגישה תתקיים לאחר שאמש לא הצליחו ראשי המפלגות לגשר על הפערים ביניהם, בפגישה של למעלה משעתיים אצל ראש הממשלה. אחרי הפגישה הלילית, שהסתיימה ללא הסכמה, המשיכו הצוותים המקצועיים את השיחות בלשכת ראש הממשלה עד ארבע לפנות בוקר. בשיחות הושגה התקדמות, אך עדיין נותרו כמה וכמה סוגיות במחלוקת, ובכלל זה סוגיית גודל הממשלה, מספר סגני השרים ואיוש התיקים.

הסוגייה העיקרית שנותרה עדיין במחלוקת היא משרד החינוך. גם הליכוד וגם יש עתיד חושקים במשרד זה ואינם מוכנים לוותר. זאת, בין השאר, בגלל הלחץ שמפעילים החרדים על נתניהו לא למסור את התיק הזה לח"כ הרב שי פירון, ממפלגתו של יאיר לפיד.

עדיין במחלוקת גם סוגיית מספר השרים וסגני השרים – לפיד לוחץ להקמת ממשלה קטנה ומתנגד לשרים המחזיקים בתיקים כמו "תיק ירושלים" או "תיק האסטרטגיה". נתניהו מעוניין בממשלה רחבה יותר. אולם ההערכה היא שכאשר יימצא פתרון לנושא משרד החינוך – תימצא גם ההסכמה לנושא מספר השרים.

עפ"י דיווח של "מעריב" מהבוקר מסתמנת הסכמה על מתווה השוויון בנטל. לפי הסכמה יוטלו סנקציות אישיות חריפות על חרדים שלא יתגייסו. בין היתר, ייאסר על המשתמטים משירות צבאי או אזרחי לצאת מהארץ, יבוטל מעמד האברך בביטוח לאומי וישללו הטבות שונות.

 חבילת הסנקציות הזו הוצעה בקיץ האחרון, במתווה שגיבשה ועדת פלסנר לגיבוש חוק במקום חוק טל, שפג תוקפו. אלא שאז, ראש הממשלה, בנימין נתניהו והחרדים התנגדו לסנקציות האישיות, והנושא ירד מהפרק. גם הישיבות עצמן יסבלו מצעדים נגדן, אם תלמידיהן לא יתגייסו. תקציביהן של ישיבות שיוחלט שהן מעודדות השתמטות יקוצצו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן