Skip to content

למרות המצב הבטחוני: מלון סוויטות חדש ייבנה בחוף אשקלון

מחר יתקיים טקס הנחת אבן הפינה למלון סוויטות שייבנה באזור המלונות בחוף אשקלון, המלון החדש בעיר לראשונה זה עשרים שנה. במלון מושקעים 70 מיליון שקל ויהיו בו 33 סוויטות. הרוכשים יזכו לגור בהן רק שלושה חודשים בשנה, וביתרת הזמן יושכרו הדירות לנופשים
הדמיה של מלון הסוויטות החדש המתוכנן בחוף אשקלון. 33 סוויטות בשטח כולל של 15,000 מטרים רבועים
הדמיה של מלון הסוויטות החדש המתוכנן בחוף אשקלון. 33 סוויטות בשטח כולל של 15,000 מטרים רבועים. (צילום: פייגין אדריכלים)

מלון הסוויטות "רויאל קליף" שיטת ה"טיים שרינג", ייבנה בשנים הקרובות בחוף אשקלון. את המלון מקימה חברת גלים-גלים אשקלון בע"מ, של איש העסקים האשקלוני, צביקה בן-שבת (בעליה של חברת האבטחה ח.א.ש), בהשקעה של 70 מליון שקל.

במלון, הצופה לים, יהיו 33 סוויטות בשטח כולל של 15,000 מ"ר וברמות גימור ובניה גבוהות במיוחד. שטחה של כל סוויטה כ-80 מ"ר ברוטו (65 מ"ר נטו) והיא כוללת שני חדרים – חדר מגורים וחדר שינה – שני חדרי אמבטיה ומטבחון וכן מרפסת ששטחה 24 מ"ר.

המחיר לרכישת סוויטה הוא החל מ-2,5 מיליון שקל, כאשר הרוכשים יוכלו להתגורר בדירות שרכשו בחלק מן השנה, וביתרת הזמן יושכרו הדירות לנופשים. זאת במסגרת מסלול שיצר משרד התיירות ומכונה "אכסון מלונאי מיוחד". הוא מאפשר ליזמים למכור את כל יחידות האכסון במלון, כאשר הרוכשים יכולים להשתמש ביחידה הנרכשת עד שלושה חודשים בשנה ובשאר השנה – לפחות תשעה חודשים – עומדות היחידות לרשות הציבור הרחב כחדרי מלון רגילים.

היזם בן-שבת, אומר כי המכירה תהיה ייחודית: כל רוכש וכל שוכר יצטרכו לקבל את אישורה של ועדת קבלה שבה יושבים שופט, פסיכולוג ושני עורכי-דין. "אנחנו מבקשים להבטיח שלא רק איכות הבנייה והגימור יהיו ברמה גבוהה, אלא גם שרוכשי הדירות והשוכרים יהיו אנשים ראויים".

באשדוד הסמוכה נפתח באחרונה להרצה מלון הסוויטות הראשון WEST בניהולה של רשת טמרס. המלון  ממוקם בחוף לידו, במרכז אשדוד, הוא בן שמונה קומות וכולל 113 סוויטות, ספא, חדרי כושר ובריכה מקורה המבנה הוא בבעלות היזם האשדודי, יחיאל אבו.

הדמיה של מלון הסוויטות החדש בסמוך למלון הולידיי אין בחוף אשקלון. לא חוששים מהמצב הבטחוני.
הדמיה של מלון הסוויטות החדש בסמוך למלון הולידיי אין בחוף אשקלון. לא חוששים מהמצב הבטחוני. (צילום:פייגין אדריכלים)

בן שבת: לא חושש מההשקעה הגדולה

באשקלון פועלים מלונות כמו "גני דן" של רשת דן ו"הולידיי אין" של מלונות אפריקה ישראל. מלונות אלה, כמו מלונות באר שבע, סבלו לא מעט בשנות המתח הבטחוני לפני מבצע "עמוד ענן" ובמהלכו. נשיא התאחדות המלונות, עמי פדרמן, אף פנה בתקופת המבצע לשר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, בשם מלונות האזור בדרישה לפיצוי, בטענה שבכל פעם נגרמים לא רק נזקים מיידיים בגין עזיבת אורחים וביטול הזמנות, "אלא גם כל ההשקעה והעבודה שנעשתה בחודשים האחרונים יורדים לטמיון, ושוב צריך להתחיל הכל מהתחלה. קניית אמון הציבור הינו תהליך ארוך ואיטי אך הנזק מתמשך", התריע פדרמן, "היעדר מנגנון פיצוי אובייקטיבי ובלתי תלוי לא רק פוגע בעסקי התיירות הקיימים, אלא מרחיק ומרתיע יזמים ומשקיעים מכל פעילות באזור".

לדבריו, ההוצאות על כח האדם במלונות נשארות ללא שינוי כמעט, על-אף הירידה החדה בתפוסה. ההוצאות הקבועות והארנונה בראשן נשארות ללא כל שינוי. "מצב זה הינו בלתי אפשרי ומחייב את בעלי המלונות לשקול את כדאיות המשך הפעלתם", הזהיר.

בן שבת מציין שהוא לא חשש מההשקעה הגדולה בהקמת הפרויקט, למרות המצב הבטחוני באזור. "אני עצמי תושב אשקלון ואני בטוח שנוכל למשוך רוכשים מהארץ ומחו"ל להשקיע במלון גם בתקופה זו", הוא אומר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן