Skip to content

השר כץ: לחייב מערכות כיבוי אש באוטובוסים

לדבריו מדובר במערכות המצילות חיים שנועדו לצמצם ככל שניתן את מקרי השריפה, באוטובוסים ולחסוך בחיי אדם. מכון התקנים התבקש לקדם תקן ישראלי למערכות האלה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

שר התחבורה ישראל כץ. מערכות חיוניות
שר התחבורה ישראל כץ. מערכות חיוניות

שר התחבורה ישראל כץ, החליט לחייב התקנת מערכת כיבוי אש בכל האוטובוסים בישראל, במטרה להגן על בטיחותם וביטחונם של הנוסעים. השר כץ אימץ המלצות גורמים מקצועיים, בהם נציבות כבאות והצלה המחייבות התקנת מערכות לגילוי אש בתא המנוע ובתא המצברים של האוטובוס, זאת, בהתאם לתקנים הבינלאומיים שנקבעו בתחום.

לצורך יישום ההחלטה פנה משרד התחבורה למכון התקנים הישראלי לקדם תקן ישראלי למערכות הכיבוי באוטובוסים, הכולל דרישות שיתאימו לכיבוי אש באוטובוסים. עד לגיבוש התקן ולאישור התקנה החדשה הנדרשת בנושא הורה השר כץ להדק את הפיקוח והבקרה על מוסכי תחזוקת אוטובוסים.

בדיקות קפדניות

בחוזר מיוחד שנשלח היום לכל מנכ"לי חברות האוטובוסים בארץ הונחו החברות לוודא ולהקפיד על שורה של בדיקות בטיחותיות, במסגרת הבדיקות החודשיות, המתבצעות באוטובוסים. בין השאר נדרשות החברות להקפיד על בדיקת תא מנוע האוטובוס, לרבות נזילות שמן ודלק בסביבת המנוע, בדיקות מערכות החשמל והבלימה, לרבות דליפות אויר וכן תקינות צמיגים ושלמותם.

כמו כן נדרשות החברות לוודא מניעת שפשוף של כבלי חשמל וצנרת אויר, תקינות מושבים וחיזוקם למרכב הרכב, כולל משענות ראש וחגורות בטיחות וכן הימצאותם של אביזרי בטיחות, המחויבים באוטובוסים על פי חוק.

מנהל אגף הרכב במשרד התחבורה, אבנר פלור ציין, כי מהיום חידוש רישיון רכב לאוטובוס יותנה בהגשת אישור קצין הבטיחות למכון הרישוי, המעיד על תקינות האוטובוס.

שר התחבורה ציין כי מדובר במערכות המצילות חיים שנועדו לצמצם ככל שניתן את מקרי השריפה, באוטובוסים ולחסוך בחיי אדם. יצויין כי בשנה, האחרונה בלבד אירעו עשרות מקרי שריפה אוטובוסים. מהנתונים מתברר כי רוב השריפות החלו באזור המנוע של האוטובוס.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן