Skip to content

יום אחד זה יקרה / בלי שנרגיש, משהו ישתנה

יאיר לפיד, נפתלי בנט וחבריהם הם אפיזודה זמנית בדרך לפוליטיקה חדשה. האנשים התחלפו אמנם, אך המערכת נשארה אותה מערכת ישנה ובלויה. אבל זרעי השינוי כבר נטמנו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עתה, כשהמדינה כולה עסוקה במלאכת הרכבת הממשלה החדשה והתקשורת מפמפמת  בוקר צהריים וערב בדבר הזה, מן הראוי לחזור ולהבהיר כי העיסוק בניהול ענייני המדינה איננו עיסוק בפוליטיקה. לכל היותר, אלו שוליה הבלתי-תכליתיים ולא תמציתה. עד שלא נשכיל לדעת זאת נמשיך להקריב את הפוליטיקה על מזבח המדינה ולייצר מציאות בה אין חיים פוליטיים אמיתיים בתוכנו, והפוליטיקה היא פיקציה ותו לא.

אייר: מאיר מירב

אם הפוליטיקה נתפשת על ידינו כמעשה מלוכלך ומכוער, שנועד להזניק את נבחרינו לכנסת ולממשלה בלבד, ואין לה כל יעוד וכל תפקיד מעבר לכך בחיינו הדמוקרטיים – נמשיך לדמם ולספוג הפסדים ולא נצליח להיחלץ מן המייצר אליו נקלענו. בפרספקטיבה הזאת עלינו לבחון את הדברים. האנשים התחלפו אמנם, אך המערכת נשארה אותה מערכת ישנה ובלויה. כניסת אנשים חדשים ואיכותיים לפוליטיקה היא אכן דבר מבורך, אך אין בה כל הבטחה לפוליטיקה חדשה. נצטרך לחולל תמורות גדולות במערכת הפוליטית, וזה מחייב לימוד והפנמה רחבת היקף של בעיות האמת והיסוד שלנו בנדון, דבר שאנחנו נמנעים ממנו בכל תוקף.

טכנאים של החיים, זה מה שאנחנו

כשהתותחים רועמים המוזות שותקות. זו הסיבה שאני נמנע בימים ארוכים אלה לשאת את אבוקת הפוליטיקה שלנו אל על, וכמותה אני נחבא אל הכלים. מי יקשיב לי בימים אלה. גם כך איננו פתוחים לחדשנות בכל האמור לחיינו הציבוריים במדינה. גם כך תעוזת הרוח נעלמה מאיתנו, ואיתה גם הגדולה הנדרשת. טכנאים של החיים, זה מה שאנחנו.

יאיר לפיד, נפתלי בנט וחבריהם הם אפיזודה זמנית בדרך לפוליטיקה חדשה. כמותם גם שלי יחימוביץ' ומקהלת נוודי הרוח הגאולית מן השמאל שאיתה. הם לא יביאו אותה. דרכם לכנסת הייתה על דרך הפוליטיקה הישנה, ומלבד חילופי דורות אין בהם כל דבר חדש. זו אותה הגברת בשינוי האדרת.

נתניהו בדרכו החוצה, השינוי המיוחל יבוא מחוץ למערכת הפוליטית, וזה יקרה לקראת הבחירות הבאות. הזרעים אך נזרעו, והנביטה זה עתה החלה. צריך לכך זמן, וזה יבוא. אי-שם כבר נערכים לשינוי הנדרש. מבינים את החולשות ואת החוסרים למיניהם ומסיקים מהם מסקנות על המה והאיך.

יום אחד זה יקרה

בלי שנרגיש, משהו ישתנה

משהו יגע בנו, משהו ירגע בנו

ולא יהיה ממה לחשוש

 

וזה יבוא כמו קו חרוט על כף יד

זה יבוא בטוח בעצמו

כאילו היה שם תמיד

וחיכה שנבחין בו

כפי ששרה ריטה בשירה הנפלא "מחכה", על פי מילים שכתבה ומנגינה שהלחין עידן רייכל.

[related-posts title="מאמרים קודמים מאת נמרוד נוי"]

_____________________________________________________________________________

נמרוד נוינמרוד נוי עוסק בפיתוח עסקי ובייעוץ ארגוני ואסטרטגי, הוא בוגר הטכניון בחיפה בהנדסת תעשייה וניהול ובוגר לימודי עיתונאות באוניברסיטת תל אביב. נמרוד עבד בתעשייה המתקדמת בארץ, היה פעיל במועצה הציונית בישראל והשתתף במשך מספר שנים בפורום האסטרטגי שלה בראשותו של פרופסור יחזקאל דרור. הספר שכתב, "לקראת פרדיגמה חדשה" (הקליקו לקריאת הספר בפורמט דיגיטלי), מציג תפישה חדשה לחיים פוליטיים במדינה. הספר הוא ניסיון לפענח את צופן חולשתה של המערכת הפוליטית בישראל, המניח תשתית למחשבה סדורה ומושכלת באשר לחיינו הפוליטיים ומתווה עקרונות, עיקרים וקווים מנחים מעצבי מדיניות לפרדיגמה חדשה של חיים פוליטיים במדינת ישראל.
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן