Skip to content

גוברת הביקורת על הדחתו של ריבלין מתפקיד יו"ר הכנסת

"ביבי, אנחנו לא רוצים סמרטוט בראש בית המחוקקים שלנו. אנחנו לא רוצים אומרי הן, אלא אנשים עם דעה ומעמד", אומרים "הליכודניקים החדשים". אבל גם בקרב ליכודניקים ותיקים ישנה מחאה - החל מבני בגין ומיכאל איתן וכלה, אפילו, בציפי חוטובלי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בליכוד ומחוצה לו הולכת וגוברת הביקורת על הדחתו של ח"כ ראובן (רובי) ריבלין, מתפקיד יו"ר הכנסת, ע"י ראש הממשלה בנימין נתניהו. "נתניהו מגדל דור של אומרי הן, של 'יסמנים', שיאמרו כן לכל גחמותיו", אמר למגפון חבר כנסת בכיר מסיעת הליכוד, שלא הסכים בשום אופן להזדהות בשמו. "יכול להיות שבטווח הקצר זה ישתלם לביבי – אבל זה יהרוס את הליכוד. זה כבר הורס את הליכוד – וזה בא לביטוי גם בתוצאות הבחירות".

קבוצת "הליכודניקים החדשים" בליכוד – התארגנות חדשה המונה כאלפיים מתפקדי ליכוד – פרסמה היום בעמוד הפייסבוק שלה הודעת תמיכה בריבלין טבה נאמר: "ביבי, אנחנו לא רוצים סמרטוט בראש בית המחוקקים שלנו. אנחנו לא רוצים אומרי הן, אלא אנשים עם דעה ומעמד. אנשים עם הבנה ואהבה עמוקה לדמוקרטיה, ועם היכולת להגיד לראש הממשלה כשהוא חורג מסמכותו. על איזונים ובלמים שמעת? ראש הממשלה, הליכודניקים החדשים קוראים אותך לסדר".

השרים ללא תיק בני בגין ומיכאל איתן – אשר נדחקו למקומות לא ריאליים בפריימריז של הליכוד – מתחו גם הם ביקורת על הדחתו למעשה של ריבלין מתפקיד יו"ר הכנסת. בראיון לתכנית "מה בוער" בגלי צה"ל היום אמר השר היוצא בני בגין: "אני איני מכיר סיבות טובות להחלפתו של ריבלין. ריבלין מילא תפקידו בהצלחה רבה מאוד, ופעל לשמור על כבוד הכנסת שנרמס".

השר מיכאל איתן אמר לתכנית "נכון להבוקר" בגלי צה"ל: "מה שמטריד אותי זה לא העניין האישי, אלא המסר. ברגע שכולם יעבדו על פי מה שיאמר רק אדם אחד, אפילו הוא ראש ממשלה, נוצר כאן מצב של פירדמידת כוח שהוא לא דמוקרטי". השר איתן הוסיף: "כל האנשים שהיו מזוהים עם גישה לאומית ליברלית – הרוב קבע שהם לא ראויים לרשימה. אני מקבל את התוצאה, אבל שילמנו עליה במנדטים ליאיר לפיד".

אפילו טיבי מוחה על ההדחה. ריבלין (צילום: רפי מיכאלי)
אפילו טיבי מתח ביקורת על ההדחה. ריבלין (צילום: רפי מיכאלי)

אך לא רק אלו שנדחקו החוצה מותחים ביקורת. ח"כ ציפי חוטובלי הצהירה על תמיכה גלוייה בח"כ רובי ריבלין והכריזה כי "הוא האיש הכי ראוי". ח"כ מירי רגב מתחה ביקורת עקיפה על האופן שבו נעשה הדבר וקראה להגיע למועמד מוסכם, "כדי למנוע מצב של דם רע ועימותים".

גם מחוץ לשורות הליכוד סופג ראש הממשלה ביקורת על החלטתו שלא לתמוך בריבלין. יו"ר מועצת יש"ע לשעבר, דני דיין, שהתפטר לפני הבחירות מתפקידו כיו"ר מועצת יש"ע, כדי לתמוך פומבית בנתניהו ומפלגתו, כתב בעמוד הפייסבוק שלו כי הדחתו של יו״ר הכנסת ראובן (רובי) ריבלין היא מעשה שלא ייעשה, כלשונו. "נכון, פורמאלית זו אינה הדחה: סיים קדנציה; בוחרים אדם אחר. אבל מהותית זו הדחה לכל דבר.  רובי ריבלין הוא אוהב ארץ ישראל וירושלים שידע לשמור תמיד על כבודה של הכנסת. אין בכך הטלת דופי ביולי אדלשטיין אל אין ראוי מרובי להמשיך לכהן כיושב ראש. אני מקווה שהשכל הישר יגבר ורובי ריבלין ימשיך לנצח על עבודת הכנסת".

אפילו ח"כ אחמד טיבי מתח ביקורת על ההדחה ואמר: "ההדחה של ריבלין היא פוליטיקה ישנה, בסגנון 'בית הקלפים', תקיעת סכין בגב, וזה המבחן של נציגי 'הפוליטיקה החדשה', 'יש עתיד' ואחרים, להתערב כדי שהיו"ר ריבלין – שיש לי תהום מדינית ורעיונית אדירה איתו – בעל משנה אזרחית אמיצה, לא יודח בצורה הבוטה הזו". 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן