Skip to content

קים ג'ונג און לחייליו: "חתכו את קני הנשימה של אויבינו"

הרטוריקה הצפון-קוריאנית מסלימה. בעיתונות בפיונגיאנג מדווחים על המונים הנוהרים ללשכות הגיוס. סיאול בתגובה: "נגיב באופן נחוש והרסני יותר"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
מתכונן למלחמה. קים ג'ונג און מבקר בבסיס צבאי (מקור תמונה: סוכנות הידיעות של צפון קוריאה, KCNA)

"אני עדיין שומר ברשותי כדור אחד שלא הספקתי לירות כשהייתי בחפירות ב-1950, משום שהאימפריאליסטים מארצות הברית ומשרתיהם בדיוק חתמו אז על הסכם שביתת נשק", כך מצוטט קשיש בן שמונים מצפון קוריאה במאמר שהתפרסם אתמול בעיתון "רודונג סינמון", המשמש כשופרה של מפלגת השלטון במדינה הסטליניסטית המסוגרת. ומוסיף הפטריוט הבא בימים: "שילחו אותי אל החפירות. תנו לי רובה. אני רוצה להמטיר גשם של כדורים על האויב וכך אבוא על סיפוקי".

העיתון הרשמי של מפלגת הפועלים, המפלגה היחידה הקיימת במדינה, קובע כי המוני העם מתנהגים ממש כאותו חייל מזדקן. בידיעה נאמר כי תושבים מכל רחבי הארץ מתחננים להצטרף לצבא, בעיקר לאחר שנודע על הסנקציות האחרונות שהטיל עליה האו"ם. "כל מי שיכול לשאת נשק פונה בבקשה לקבל נשק או להצטרף לצבא העם בכל הערים והכפרים", נאמר בפרסום.

דרום קוריאה, העוקבת מקרוב אחר הנימה התוקפנית המתגברת אצל השכנה מצפון, מגיבה באומרה כי כוחותיה והכוחות האמריקניים הפרושים בשטחה מוכנים לכל תרחיש. דובר משרד ההגנה בסיאול, קים מין סוק, אמר כי קיימת אפשרות לפרובוקציות מצד צפון קוריאה. "אם אכן כך יהיה, נגיב באופן נחוש יותר והרסני יותר", הצהיר.

מלחמת ההצהרות משני הצדדים הגיעה לאחרונה לשיאים חסרי תקדים. אתמול הודיעה פיונגיאנג על ניתוק "הקו החם" עם סיאול. הקו החם בין שתי הקוריאות מופעל על ידי "הצלב האדום" הוא אחד מאמצעי התקשורת הבודדים בין שתי המדינות. צפון קוריאה איימה בימים האחרונים לנתק גם את הקו החם עם כוחות האו"ם בגבול המשותף לשתי הקוריאות. בד בבד פתחה דרום קוריאה בתרגיל צבאי גדול יחד יחידות של צבא ארצות הברית המוצבות בחצי האי הקוריאני. התרגיל צפוי להימשך עד סוף אפריל.

בפיונגיאנג אומרים כי הצעדים האחרונים הם תגובה ישירה לסבב הסנקציות האחרון שהטיל האו"ם על המדינה המבודדת. הסנקציות הוטלו בעקבות הניסוי הגרעיני האחרון שביצעה צפון קוריאה, והמפלגה השלטת בה הודיעה כי מדובר בלא פחות מ"הכרזת מלחמה ופעולה מלחמתית". המדובר בניתוק מוחלט של הבנק לסחר חוץ של צפון קוריאה מהשווקים הפיננסיים בארצות הברית, צעד שנולד כתוצאה מהיותו של הבנק ספק המזומנים העיקרי של המשטר.

גם התמרונים המשותפים לצבאות ארצות הברית ודרום קוריאה הציתו את זעמו של קים ג'ונג און. "כמו המימרה הנושנה, מי שמשחק באש בסופו של דבר יעלה בעצמו בלהבות", הכריז קים באוזני חיילים בצבא ארצו, "כל אויבינו המשחקים לעתים קרובות באש בנושאים רגישים יושלכו אל תוך הקלחת כשאתן את ההוראה. כאשר תצא הפקודה, יהיה עליכם לשבור את גופם של אויבינו המטורפים, לחתוך את קני הנשימה שלהם וכך להראות לוושינגטון מהי מלחמה אמיתית".

דובר הבית הלבן, ג'יי קרני, הגיב על דברי קים בכנותו אותם "רטוריקה לוחמנית". "צפון קוריאה לא תשיג דבר באמצעות איומים או פרובוקציות, שרק יבודדו אותה עוד יותר ויערערו את המאמץ הבין-לאומי להבטיח שלום ויציבות בצפון מזרח אסיה", אמר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן