Skip to content

מאות עיתונאים לארץ לביקור אובמה

או-אה מה קרה, או-במה הנה בא. כל אמצעי התקשורת, בארץ ובעולם, נערכים לביקור נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, בישראל. לשכת העיתונות הממשלתית מקימה חמ"ל לחמש מאות העיתונאים שיגיעו מחו"ל וברשתות השידור מכינים לוחות משדרים. אן.בי. סי הודיעה כי תביא ארצה את אנדראה מיטשל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מרכז מורשת בגין בירושלים הופך בימים אלה למרכז תקשורת בינלאומי שיעמוד לרשות העיתונאים הבאים מחו"ל לקראת הגיעו של הנשיא אובמה לישראל. ההזדמנות ליחצ"ן את ישראל לא נעלמה מעיני המארגנים מלשכת העיתונות הממשלתית וממשרד ההסברה, שיכינו גירסה עדכנית של "הסבר פניך לעיתונאי" במסגרת טיפול וי.איי.פי שיכלול טיולים וסיורים בישראל .

מרכז מורשת בגין: חמ"ל תקשורת (צילום: דרור אבי. ויקיפדיה)

מרכז התקשורת הגדול והמאובזר שיוקם לרגל הביקור, יספק עשרות עמדות מחשב ואינטרנט, צגים עם שידורים חיים מביקור הנשיא, שתיה וכיבוד – והכל ללא תשלום.

לראשונה תצלם חברת הפקה (מזמור הפקות) שנשכרה לצילום מלא של ביקור הנשיא, בווידאו לטלוויזיה, לאינטרנט ולסלולר. התמונות יופצו בזמן אמת לכל דורש ובחינם, בישראל ובעולם. צילומים אלה יכללו גם תיעוד של פגישתו המתוכננת של אובמה עם אבו-מאזן ברמאללה, במגמה לחסוך את התנועה של התקשורת לתוך שטחי הרש"פ ובחזרה: כך נמסר מלע"מ המדווחת על צפי של מספר שיא של כחמש מאות עיתונאים זרים שיגיעו לארץ לסקר את הביקור. רבים מהם עיתונאים בכירים ומעצבי דעת קהל, בהם כמאתיים עיתונאי הבית הלבן שיגיעו בטיסת צ'רטר מיוחדת מוושינגטון ערב הגעת הנשיא, וכשלוש מאות עיתונאים נוספים שיגיעו מכל קצוות עולם.

 "תשומת הלב העולמית תופנה באותם ימים למדינת ישראל, ואנחנו בלע"מ נערכים להעניק לעיתונאים את הטיפול הפרטני הכי טוב שאפשר – עוד בטרם הגעתם לארץ ועד לרגע עזיבתם", אמר מנהל לע"מ, ניצן חן.

ברק אובמה: ביקור נשיאותי או מלכותי? (צילום: ויקיפדיה)

 הלשכה מנפיקה מראש את תעודות העיתונאי עבור העיתונאים האורחים ותמסור אותן לידיהם במרכזי התקשורת, במטרה לחסוך הגעה למשרדים. במאמץ למנוע אי נעימויות בנתב"ג כפי שאירעו בעבר, יימסרו פרטי העיתונאים מראש לביקורת הגבולות במגמה למנוע עיכובים לתחקור.

לע"מ תעדכן את יחידת הביטחון בנתב"ג בדבר הטיסות שבהן צפויים להגיע עיתונאים וחלק מתהליך הבידוק ייעשה מראש כדי לקצר הליכים. עבור כל עיתונאי הוכנה ערכה ובה חומרים על יחסי ישראל וארצות הברית וכן מספרי טלפון שימושיים לצד לו"ז מפורט של הביקור בשילוב חומר רקע ודפי הסבר.

 לעיתונאים המבקרים לראשונה בישראל מוצעת, לפי בחירה, שורת סיורים בימים שלפני הגעת הנשיא ובמהלך ביקורו. בין הסיורים, הנערכים בשיתוף עמותת The Israel Project: סיור בתל אביב הכולל חברות טכנולוגיה עילית, ביקור ב"עיר הלבנה" וקינוח בבר תל אביבי טיפוסי; סיור בעוטף עזה תוך מפגש עם תושבים וגורמי ביטחון; סיור בגבול הסורי ברמת הגולן והסברים מקצועיים על המצב הנוכחי; ביקור בפרויקט יהודי-ערבי בירושלים; סיור יקבים וטעימות יין; סיור לילה בעיר העתיקה ובמקומות הקדושים בירושלים.

 מרכז התקשורת שבמרכז מורשת בגין יפעל מיום רביעי 20.3.13 בשעה שמונה בבוקר ועד ליום שישי בצהריים.

 רשות השידור הודיעה על היערכות למבצע שידורים רחב היקף . מנכ"ל הרשות יוני בן מנחם, כינס היום את חברי פורום החדשות של הטלוויזיה והרדיו בעברית ובערבית, לפגישת היערכות לקראת ביקור אובמה. על פי המתווה יתקיימו שידורים חיים ורציפים בכל ערוצי השידור ברשיו ובטלוויזיה בעברית ובערבית לאורך כל מהלך הביקור.

הרשות תפרוש עשרות נקודות שידור, בהן יתמקמו  הכתבים, הפרשנים, והמגישים שיעבירו את דיווחיהם בשידור HD בלעדי לערוץ ברודקאסט בישראל. התכנית "פוליטיקה" שתשודר בערב שלפני הגעת אובמה, תוקדש לביקור הממלכתי.

אנדריאה מיטשל : בין כוכבי התקשורת המגיעים לישראל (צילום יח"צ MSNBC)

וברשת NBC מיהרו לדווח על החלטתם לשגר ארצה את אנדריאה מיטשל, הכתבת הבכירה לענייני חוץ ומנחת התוכנית היומית Andre Mitchell Reports ב-MSNBC, המיוצג בישראל על ידי חברת 'ענני תקשורת'. מיטשל, תנחת בארץ כיממה לפני תחילת הביקור, על מנת להגיש פרק מיוחד של תכניתה בשידור חי מירושלים תוך שילוב מרואיינים מקומיים. בנוסף, במהלך שהותה תסקר ותפרשן את הביקור הנשיאותי עבור MSNBC  האמריקני. עם סיום הביקור הנשיאותי תשוב לארה"ב.

ב-2005 כתבה מיטשל את Talking Back, מאמר העוסק בחוויותיה כאחת הנשים הראשונות שסיקרו את כהונתם של חמישה נשיאים, פעילות הקונגרס ומדיניות החוץ. באותה שנה קיבלה מיטשל את פרס גולדסמית' למצוינות בקריירה (Goldsmith Career Award for Excellence). ב-2004 איגוד במאי חדשות הטלוויזיה-רדיו (RTNDA) העניק למיטשל את פרס ליאונרד זיידנברג על מחויבותה לחופש הביטוי והעיתונות. בין הראיונות הבלעדיים שערכה נמנה ראיון עם נשיא קובה פידל קסטרו ב-2003.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן