Skip to content

בנק אסיאני: בקרוב משבר מים ברוב מדינות אסיה ואוקיאניה

הבנק האסיאני לפיתוח הודיע שיותר משישים אחוז ממשקי הבית במדינות אסיה והאגן הפאסיפי סובלים מנגישות לקויה למים ומסניטציה גרועה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
טבילה המונית של מאמינים הינדים בנהר הגאנגס. הזיהום הנגרם בטקסים אלה פוגע בתושבי האזור הנזקיים לו לצרכי שתייה, בישול ורחצה (מקור: ויקימדיה).

אם לא יינקטו צעדים מיידיים לשיפור מאזן המים במדינות אסיה והאגן הפאסיפי, יותר משלושה רבעים מהמדינות הנכללות בו יסבלו ממשבר מים, שיתבטא במחסור חריף. כך קובע היום הבנק לפיתוח אסיאני (ADB).

סגן נשיא הבנק לפיתוח בר קיימא, בינדו לוהאני, אמר היום כי בעוד שבחלק ניכר ממדינות אסיה ואוקיאניה קיים שגשוג כלכלי וחלקן אף הפכו למעצמות כלכליות, הוא נזעק בשל העובדה שבאף לא אחת ממדינות אלה קיימת מדיניות שתכליתה להבטיח את קיומם של מאגרי מים לעתיד.

הבנק קובע בדו"ח שפירסם כי 37 מתוך 49 המדינות שנבדקו במחקר "סובלות מרמות נמוכות של ביטחון בתחום המים", כולל כאלה שלא נעשה בהן כל צעד כדי לקדם את הסכנה הזו. "תריסר מדינות הקימו תשתיות ומערכות ניהול לביטחון המים, אבל שום מדינה באזור לא הצליחה להגיע אל הרמה הגבוהה ביותר של ביטחון בתחום המים", נאמר בו.

בדרום אסיה ובחלקים ממרכזה ומערבה מורגש כיום מחסור חמור ביותר במים. מיפלס המים בנהרות יורד בהתמדה והדבר יוצר לחץ כבד על התושבים התלויים בהם למחייתם ועל ממשלותיהם. רבים מאיי האוקיאנוס השקט סובלים מחוסר נגישות למים זורמים נקיים ומתנאי תברואה לקויים והם נחשבים כפגיעים במיוחד לאסונות טבע ולמגיפות קשות. "בניגוד לכך, במזרח אסיה, שבה מתחוללים אסונות הטבע הקשים ביותר באזור, המצב באופן יחסי טוב יותר, בשל השקעה בהגנה מפני אסונות טבע, ואולם, ביטחון המים באזורים העירוניים נותר במצב קשה ברבות מהעירם ומהעיירות", נאמר במסמך.

הבנק, שמרכזו במנילה שבפיליפינים, קובע בפרסום כי יותר מ-60 אחוזים ממשקי הבית באסיה ובאוקיאניה עדיין פועלים ללא אספקת מים בטוחה ומוגנת וללא תנאי תברואה מספקים. לדברי הבנק, יש להשקיע סכום כולל של 130 מיליארד דולר בבנייה ובשיפור של תשתיות המים והתברואה. הוא קובע כי כל דולר שיושקע במשימה זו יביא לחיסכון עתידי של בין חמישה לארבעים ושישה דולרים עתידיים בכל הקשור לעלויות הביטוח הרפואי ובפריון העבודה.

"מים עוזרים לבריאות ופרנסה, מסייעים בגידול המזון שלנו, מניעים את התעשייה שלנו ומקררים את תחנות הכוח שלנו, ואת כל השימושים הללו כבר לא אפשרי לבודד זה מזה", אמר על כך ראווי נראיאנאן, סגן יו"ר מועצת המנהלים של פורום אסיה-פסיפיק. אחר כך הוסיף: "אם כל הצרכים הללו לא יהיו מאוזנים, הביטחון שלנו בתחום המים יישאר חמקמק כשהיה ויערער את הישגי הפיתוח ואיכות החיים של מיליארדי אנשים באזור, במיוחד העניים שבהם". 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן