Skip to content

הושג הסכם להסדרת חוב חברת חלמיש למדינה

החברה תעביר, בכמה פעימות, יותר מ-65 מיליון שקל למדינה. הסכום שיועבר יושקע בדיור הציבורי בעיר תל אביב ובתחזוקת הדירות שבניהול החברה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

החברה תעביר, בכמה פעימות, יותר מ-65 מיליון שקל למדינה. הסכום שיועבר יושקע בדיור הציבורי בעיר תל אביב ובתחזוקת הדירות שבניהול החברה

משרד האוצר, בשיתוף עם משרד השיכון וחברת חלמיש, גיבשו הסכם המסיים מחלוקת בת 14 שנים בעניין חוב החברה למדינה. על פי ההסכם שצפוי להיחתם בשבוע הבא, תעביר החברה, בכמה פעימות, יותר מ-65 מיליון שקל למדינה. הסכום שיועבר יושקע בדיור הציבורי בעיר תל אביב ובתחזוקת הדירות שבניהול החברה. סכום זה צפוי להתקבל, בין היתר, ממימוש נכס נדל"ן שבבעלות החברה הידוע בשם "מתחם הגדנ"ע" בשכונת עופר בת"א, שעליו צפויות להיבנות כ-300 יחידות דיור.

חברה ציבורית

חלמיש היא חברה ציבורית בבעלות משותפת של משרד הבינוי והשיכון (50%) ועיריית תל אביב יפו (50%). היא נוסדה בשנת 1961 לצורכי פינוי ובינוי מחדש של אזורי מגורים, שבהם איכות החיים נמוכה, ועל מנת לסייע במתן פתרונות דיור לתושבים שהתקשו למצוא דיור מתאים או מימון לרכישתו.

הסכם הסדר החוב גובש על ידי סגן בכיר לחשבת הכללית, אושיק בן עטר, מנכ"ל משרד השיכון, מרדכי מרדכי ויו"ר דירקטוריון חברת חלמיש, רחל תורג'מן. אחד ההישגים המשמעותיים במהלך הינו חתימה במקביל על הסכם ניהול מודרני בין הצדדים, המסדיר את כל סוגיות ניהול הדיור הציבורי ביניהן: העברת כספים בין הצדדים, עמלות הניהול, טיפול ותחזוקת הדיור הציבורי ומתן שירות לתושבים, ועוד. המהלך נעשה תוך התייחסות לכלל הדירות המנוהלות על ידי החברה כדיור ציבורי לכל דבר, והימנעות ממחלוקות העלולות לנבוע משאלת בעלות.

סיום המחלוקת

סגן בכיר לחשבת הכללית, אושיק בן-עטר ציין כי "הסכם הניהול עם חברת חלמיש מתווסף לסיכום בדבר סיום מחלוקת רבת שנים בין המדינה לבין חלמיש באשר לחוב שנטען על ידי המדינה. כולי תקווה שההסכמים החדשים יעבירו את החברה והממשלה ממצב של עימות מתמשך למצב של שיתוף פעולה, וזאת לטובת הלקוחות המשותפים שהם דיירי הדיור הציבורי".

1 Comment

  1. פלג ליאון - ירושלים
    7 באפריל 2013 @ 23:50

    כדייר חברת הדיור פרזות הנמצאת בתהליך פירוק מרצון לפי פרסום עיריית ירושלים
    טרם הצלחתי למצוא כל אשור רשמי בעניין
    אשמח ואודהעל סיועכם עבורי

    למותר לציין נסיונותי לרכוש הנכס בו אני גר העלו חרס בשל הגבלת מכירתו על ידי עיריית ירושלים
    החייבה את פרזות לשמור על הנכס לנכים בלבד (כלומר מחכים שאני אמות ואז יעביר אותו לאחרים;
    בקשתי לקבל דירה חלופית – נדחתה)

    חודש טוב פלג ליאון
    0503331537

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן