Skip to content

עמותת "פתחון לב" לא עומדת בעומס

עמותת פתחון לב, אשר במשך כ-15 שנה מספקת סלי מזון למשפחות נזקקות בישראל, נאלצה לשלוח השבוע מכתב למנהלי רווחה ועובדים סוציאליים, עם הבקשה הכואבת: "הפסיקו שליחת משפחות נוספות אל מרכז הסיוע, הגענו לקצה גבול היכולת"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

זה כ-15 שנים פועלת עמותת פתחון לב ,שבין פועליה גם הניסיון להוציא משפחות ובני נוער ממעגל העוני בישראל. הציבור הרחב כבר רגיל לשמוע על העמותה בתקופות המקדימות את החגים, כאשר אלו מארגנים סיוע המוני לכמות של יותר מ-200 אלף משפחות נזקקות. אבל השבוע פנתה העמותה למנהלי רווחה ועובדים סוציאליים באזור המרכז בבקשה להפסיק ולהפנות משפחות אל העמותה, וזו משום שאין היא יכולה להמשיך ולהושיט ידה לעוד ועוד משפחות.

"נא להפסיק להפנות אלינו משפחות נזקקות." פתחון לב (צילום: יקי צימרמן)
"נא להפסיק להפנות אלינו משפחות נזקקות." פתחון לב (צילום: יקי צימרמן)

"בשל העומס הכבד, והעלייה המשמעותית במשפחות הזקוקות לסיוע בקש הארגון להפסיק את הפניית המשפחות לשורותיו בשל העומסים הרבים. לכן, בצער רב אנו נאלצים לבקשכם עד להודעה חדשה להפסיק להפנות אלינו משפחות נזקקות", נכתב במסמך המדובר.

מנכ"ל העמותה, ניסים ציוני, אמר היום למגפון: "זו פעם ראשונה שאנחנו מוציאים מכתב כזה. ישנה עלייה גדולה בצורך לעזרה והביקוש כל הזמן עולה, אנחנו מחלקים מזון כל השנה, אך החג הזה הביקוש באמת הגיע לרמה שאנחנו לא יכולים לעמוד בו".

עוד סיפר ציוני כי בשנה האחרונה הוא פנה לראשי כל המפלגות הגדולות, בבקשה להכין תוכנית לאומית למיגור העוני בישראל. "הפתרון חייב לבוא מהממשלה, ואני מדבר קודם כל על פתרון מיידי לחג הקרוב ומיד אחריו להכין תוכנית למיגור העוני בישראל. התוכנית חייבת לצאת לדרך גם אם זה ייקח שנים טובות. טרם שמעתי מראשי המפלגות הגדולות אליהם פנינו, ואנחנו בהחלט ממתינים".

העמותה עתידה לחלק גם השנה למעלה מ-10,000 סלי מזון משפחתיים בשווי של 300 שקל. שווי המזון שיחולק נאמד בכ-3 מיליון שקל, כשנזקקים מקבלים מצרכי מזון בסיסיים, ביניהם מצות, שמן, יין, שימורים, קטניות, מרק עוף, סוכר, קפה, ממרח שוקולד, קמח מצה, בשר, פירות, ירקות.

זקוקים לעוד מתנדבים ותרומות. (צילום: יח"צ)
זקוקים לעוד מתנדבים ותרומות. (צילום: יח"צ)

זקוקים לתרומות ולמתנדבים

עוד הוסיפו בפתחון לב כי במידה ויחול שינוי ויצליחו לגייס יותר תרומות ומזון הם יוכל להרחיב את היקף הסיוע ולקלוט משפחות נזקקות נוספות. על כן הם מבקשים ממי שיש ביכולתו להגיע ולהתנדב ליצור איתם קשר, ומי שיש באפשרותו לתרום שישלח מסרון עם המילה "לב" למספר 9555  לתרומה של 18 שקל, או להתקשר ל- *5354

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן