Skip to content

הטכנולוגיה בשירות "לה סגרדה פמיליה"

בניית הכנסיה המפורסמת החלה לפני 130 שנים, בסוף המאה ה-19, והאדריכלים נעזרים בטכנולוגיה כדי לפענח את כוונותיו של האדריכל גאודי. משימת הבנייה השאפתנית עשויה להסתיים סוף סוף בעוד 13 שנים. משדר מיוחד של "60 דקות"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המדע בשירות ההיסטוריה: בתחילת השבוע הציגה תכנית התחקירים הוותיקה "60 דקות" של רשת CBS האמריקנית, כיצד אדריכלים משתמשים בתוכנות מחשב מתקדמות מתחום האווירונאטיקה והחלל, על-מנת להשלים את משימת הבנייה השאפתנית של כנסיית "לה סגרדה פמיליה" ("המשפחה הקדושה") בברצלונה שבספרד.

(צילום: באדיבות רחל קוגן)
המודלים נהרסו במלחמת האזרחים בספרד. כנסיית לה סגרדה פמיליה (צילום: באדיבות רחל קוגן)

את הכנסייה המפורסמת עיצב האדריכל הקטלאני המפורסם והמגלומן אנטוני גאודי (25 ביוני 1852 – 10 ביוני 1926) שכונה גם האדריכל של אלוהים. הטכנולוגיה מסייעת לאדריכלים לנסות ולהבין את כוונותיו של גאודי להמשך משימת הבנייה השאפתנית, שהחלה לפני 130 שנים, בסוף המאה ה-19. 

(צילום: באדיבות רחל קוגן)
הכנסיה הגבוהה בעולם (צילום: באדיבות רחל קוגן)

גאודי בנה בעצמו מודלים של הכנסייה, שאפשר יהיה להסתמך עליהם ולהמשיך את בנייתה בעתיד, אך אלה נהרסו במהלך מלחמת האזרחים הספרדית (1936-1939), כעשר שנים לאחר מותו. הדבר הקשה על האדריכלים להמשיך בפרויקט שהתחיל גאודי.

במשדר אפשר לראות כיצד טכנולוגיית המחשוב מקדמת באופן משמעותי את המאמץ הגדול להביא לסיום הבנייה. הציפייה היא שבעתיד הלא רחוק, בעוד כ-13 שנים, תסתיים סוף כל סוף הבנייה. לכשזו תגיע אל סופה, יהפוך המבנה לכנסייה הגבוהה ביותר בעולם. 

עבודותיו השונות של גאודי הוכרו על-ידי ארגון אונסק"ו של האו"ם כאתרי מורשת עולמי.

לפני כשנתיים, הסמיך האפיפיור היוצא, בנדיקטוס ה-16, את הכנסייה לבזיליקה. במיסה ההמונית שערך, נכחו לא פחות מ-6,500 אנשים. 

לינק לצפייה בכתבה:

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן