Skip to content

אסיפת עובדים דחופה בהארץ נגד פיטורים

ועד עיתונאי הארץ מזמן אסיפת עובדים דחופה ביום שני הקרוב, בה תועלה התביעה להתנגד לתכנית ההנהלה להמשיך בתהליך קיצוצים בכוח אדם ויידון המעבר לבניין מערכת חדש. הוועד רשם הישג פמיניסטי: זכות קדימה לנשים בחניון העיתון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בפנייה לעובדי הארץ,  ועד העיתונאים מדווח על פגישה שהתקיימה בראשית השבוע עם הנהלת העיתון, ובה הביע הוועד התנגדות לפיטורים נוספים במערכת. פיטורים, שעל פי עמדת ההנהלה הם "זנב" של קיצוצי 2012. "לדעת הוועד, קיצוצי 2012 הסתיימו בסוף דצמבר, ועל פי ההבנות עם ההנהלה – קיצוץ נוסף היה צריך להיעשות רק אם התוצאות העסקיות ב-2013 יחייבו זאת. בפגישה שבה הוצגו לנו התוצאות של ינואר, התברר שהתוצאות היו טובות מהמצופה".

מערכת עיתון הארץ: עוברים דירה (צילום: דן בר דב)

הוועד מוסר כי היה על ההנהלה  להודיע מראש ולהיוועץ עם הוועד על רצונה לפטר עובדים נוספים, וממילא התוצאות הכספיות אינן מצדיקות נקיטת מהלך כזה לפני שמוצו אופציות אחרות לחיסכון ובכללן הקפאת דמי הניהול של בעלי החברה.

הוועד דרש את הקפאת הליכי הפיטורים שנפתחו (ואת אלה שעוד לא נפתחו) נגד עובדים במערכת והציע לפתוח מחדש את תוכנית ה"פרישה מרצון" לפני שמתחילים הליכי פיטורים כלשהם.

ההנהלה הסכימה להציג לוועד את מספר העובדים שברצונה לפטר, ותשקול את פתיחתה מחדש של תוכנית ה"פרישה מרצון". כמו כן, הביע הוועד התנגדות לקיצוץ הרוחבי העמוק בשכר הצלמים, הנובע מהקטנת מספר משימות הצילום המוטלות עליהם. לפי המידע שבידי הוועד, בפעם הראשונה לא הגיע שכרם של שלושה צלמים לשכר המינימום. זאת, בשעה שמחלקות שונות במערכת ממשיכות להזמין צילומים מצלמים חיצוניים, שהם גם יקרים יותר.

ההנהלה הסכימה לבדוק את התנודות בשכר הצלמים, את מספר הצילומים שמחלקות המערכת מזמינות מצלמים חיצוניים ואת המשמעות הכספית של הזמנות אלו. הממצאים יוצגו לוועד ועל פיהם יתקיים דיון.
הועד רשם לעצמו עוד הצלחה כשקיבל את הסכמת ההנהלה לערוך לחברי הוועד סיור בבניינים השונים המוצעים כחלופה לבניין המערכת הוותיק של העיתון.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן