Skip to content

צ'אבז מספק חדשות גם אחרי מותו: חניטת גופתו "קשה למדי"

הנשיא המנוח לא ילך בדרכם של הפרעונים, לנין, מאו, אוויטה פרון, ויוחנן פאולוס השני; החניטה נתקלת בקשיים, ומדענים שהעריכו את מצב הגופה טוענים ש"ההחלטה היתה צריכה להתקבל מוקדם יותר"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
ולדימיר איליץ' לנין
ולדימיר איליץ' לנין החנוט

את החדשות המרות בישר אתמול, רביעי, לעם הנשיא המכהן, ניקולס מאדורו, בטקס פתיחת יריד הספרים של ונצואלה. החניטה של הנשיא המנוח צ'אבז נתקלת בקשיים, ומדענים שהעריכו את מצב הגופה טוענים ש"ההחלטה היתה צריכה להתקבל מוקדם יותר". כך מדווחת רשת CNN.

מאדורו לא הסביר את מהות הקשיים, אבל הוסיף שצ'אבז יישאר תמיד בזיכרון הקולקטיבי של ונצואלה: "יותר מגופך הגשמי, אנו משמרים את הקומנדנטה בזיכרון הנצחי, בפרט הדור הנוכחי ששמע אותו, נגע בו, ראה אותו… עלינו לשמר את דמותו בחיים, את קולו, את אורח חשיבתו".

התכנית המקורית היתה להציג את גופת צ'אבז בדומה לזאת של מנהיגי המהפכות, לנין ברוסיה ומאו בסין, או אוויטה פרון והאפיפיור יוחנן פאולוס השני.

אוויטה פרון
אוויטה פרון

ב-14 באפריל, שישה שבועות אחרי מות צ'אבז, יתקיימו בוונצואלה בחירות חדשות לנשיאות, ואתמול מילהא מאדורו את הטפסים הנחוצים רשמית.

במהלך הטקס ששודר בטלוויזיה שרו מאדורו ותומכיו מהמפלגה הסוציאליסטית המאוחדת של ונצואלה את ההמנון הלאומי, לצלילי קולו המוקלט של צ'אבז. "אינני צ'אבז, אבל אני בנו", אמר מאדורו, "וכולנו, העם, אנחנו צ'אבז".

אולם, אף שמאדורו "נבחר" להנהיג את מפלגתו של הנשיא המנוח, צפויה לו התמודדות קשה על הנשיאות. מועמד האופוזיציה, הנריקה קפרילס ראדונסקי, אמר שהוא מוכן למאבק. קפרילס, בן 40, התמודד מול צ'אבז בשנה שעברה ונוצח. אבל האתגר שהציב היה אחד מהקשים שאיתם התמודד הנשיא ב-14 שנות שלטונו.

"איני נלחם כדי להיות נשיא. אני נלחם כדי לקדם את ונצואלה," אמר קפרילס ביום ראשון. וביום שני הגיש את הטפסים הדרושים לשם כך.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן