Skip to content

42 מיליון שקל היה הרווח הנקי של כור ב-2012

מסוף 2012 ועד היום עלה ערך מניות קרדיט סוויס שמחזיקה כור בכ-296 מיליון שקל, דבר שעשוי להתבטא בדוח הרבעון הראשון לשנת 2013. יתרת המזומן של כור כ-2 מיליארד שקל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
ליאור חנס. עליית ערך מניות קרדיט סוויס ישפיע על תוצאות הרבעון הראשון
ליאור חנס. עליית ערך מניות קרדיט סוויס ישפיע על תוצאות הרבעון הראשון

 42 מיליון שקל היה הרווח הנקי של כור ב-2012. הרווח הנקי של כור ברבעון הרביעי של 2012 היה 267 מיליון שקל, בעקבות עליית מחיר מניית קרדיט סוויס. בשנת 2012 רשמה כור, בגין אחזקתה במניית קרדיט סוויס רווח של כ-160 מיליון שקל. מסוף 2012 ועד היום עלה ערך מניות קרדיט סוויס שמחזיקה כור בכ-296 מיליון שקל, דבר שעשוי להתבטא בדוח הרבעון הראשון לשנת 2013. מכתשים אגן הציגה ב-2012 תוצאות מצוינות, תוך שהיא רשמה המשך צמיחה בכל הפרמטרים וגידול של כ-15% ב-EBITDA ל-430 מיליון דולר.

מתחילת 2012 פרעה כור חוב בסכום של כ-1.35 מיליארד שקל ומאז השלמת עסקת ChemChina בנובמבר 2011, פרעה כור הלוואות ואגרות חוב בסכום כולל של כ-3.7 מיליארד שקל.

נכון להיום, יתרת המזומן של כור עומדת על סכום של כ-2 מיליארד שקל ובנוסף עודף שווי מניות קרדיט סוויס על הלוואות מורגן סטנלי וסיטי שכנגדן, עומד על כ-1.75 מיליארד שקל.

מנהלי החברה ויתרו מרצון על חלק מהתגמול לו הם זכאים. כמו כן לא ניתנו מענקים לשנת 2012

האירועים הבולטים בשנת 2012 ולאחריה

קרדיט סוויס
• נכון להיום מחזיקה כור ב-30.3 מיליון מניות של קרדיט סוויס, המהוות כ-2.3% מהונו של הבנק.
• במשך שנת 2012, רשמה כור בגין אחזקתה בקרדיט סוויס רווח בסך כ-160 מיליון שקל בעקבות עליית מחיר מניות קרדיט סוויס לאור ההתאוששות בשווקים הגלובליים, ובעקבות קבלת דיבידנד ומכירת זכויות שקיבלה במסגרת הנפקת זכויות שערכה קרדיט סוויס.
• בחודש מאי 2012, קיבלה כור תקבול מזומן בסכום של 94 מיליון שקל בגין חלוקה במזומן בסך 0.75 סנט למניה שביצעה קרדיט סוויס.
• מאז סוף 2012 ועד היום עלה ערך מניות קרדיט סוויס שמחזיקה כור בכ-296 מיליון שקל נוספים, דבר שעשוי להתבטא בדוח הרבעון הראשון לשנת 2013.

תוצאות מכתשים אגן בשנת 2012
• מכתשים אגן דיווחה השנה על תוצאות עסקיות מצוינות, תוך הצגת שיפור משמעותי בביצועים העסקיים ובתוצאות הכספיות שלה: גידול בהכנסות, ברווחיות הגולמית והתפעולית וברווח הנקי. זאת, כתוצאה מהמשך יישום מוצלח של תכנית השינוי האסטרטגי של החברה, תוך התמקדות בהרחבת פלטפורמת השיווק הבינלאומי שלה והשקת מוצרים חדשים ומבודלים.
• בד בבד נקטה מכתשים אגן במהלכים שנועדו לממש את הפוטנציאל הטמון בעסקת המיזוג עם ChemChina ולקדם בניית תשתית מסחרית ותפעולית בסין. תשתית אשר תאפשר מיצוי הפוטנציאל בשוק הסיני הגדל, חיזוק הנוכחות באיזור אסיה פסיפיק ותמיכה בפעילות הגלובלית של מכתשים אגן.
• מכירות מכתשים אגן בשנת 2012 הסתכמו בכ-2,835 מיליון דולר, והרווח הגולמי הסתכם בכ-900 מיליון דולר, לעומת הכנסות בסך כ-2,691 מיליון דולר בשנת 2011 (גידול של כ-5%) ורווח גולמי בסך כ-842 מיליון דולר בשנת 2011 (גידול של כ-7%); ה-EBITDA הסתכם בכ-430 מיליון דולר, לעומת כ-373 מיליון דולר אשתקד (גידול של כ-15% לעומת אשתקד). הרווח הנקי של מכתשים אגן עמד על כ-123 מיליון דולר השנה, לעומת כ-121 מיליון דולר אשתקד (גידול של כ-2%).

נזילות גבוהה של כור
• יתרת המזומנים של כור עומדת נכון להיום על סכום של כ-2 מיליארד שקל.
• בנוסף, עודף השווי של מניות קרדיט סוויס על ההלוואות כנגד שעבוד מניות קרדיט סוויס עומד על כ-1.75 מיליארד שקל.
• במהלך 2012 ועד למועד פרסום הדוחות פרעה כור חובות בסכום של כ-1.35 מיליארד שקל. מאז השלמת עסקת מיזוג מכתשים אגן עם ChemChina בנובמבר 2011, פרעה כור הלוואות ואגרות חוב בסך כולל של כ- 3.7 מיליארד שקל.
• בנובמבר 2011 אימצה כור תכנית לרכישה עצמית של אגרות חוב שהנפיקה. במסגרת תכנית זו, רכשה כור אגרות חוב בהיקף של כ-21 מיליון שקל. בנובמבר 2012, אישר דירקטוריון החברה תכנית המשך לרכישה עצמית של אגרות חוב של החברה, בהיקף כולל של עד 250 מיליון שקל לתקופה של 12 חודשים. אישור תכנית ההמשך הינו לאור הנזילות הגבוהה של כור ומדיניות החברה להקטנת החוב הפיננסי.

בחינת אפשרות לשינויים מבניים
• בינואר 2013, קיבלה כור הצעה מאי.די.בי. פתוח לנהל משא ומתן לקראת עסקה למכירת החזקות אי.די.בי. פתוח בכלל החזקות עסקי ביטוח. דירקטוריון כור מינה ועדה בלתי תלויה, אשר מורכבת מהדירקטורים החיצוניים ומהדירקטורים הבלתי תלויים של החברה, והסמיך ועדה זו לבחון את ההצעה ולבצע בדיקות נוספות לפי הצורך, ובמידה שתמצא לנכון, לנהל מו"מ לקביעת תנאי העסקה ונוסח ההסכם. הוועדה הוסמכה להיעזר במומחים וביועצים על-פי שיקול דעתה. הוועדה מצויה בשלבי בחינת ההצעה ובמסגרת זו שכרה את שירותיו של פרופ' צבי וינר כיועץ מיוחד בקשר להשקעה בענף הביטוח והחיסכון הפנסיוני בישראל וכן התקשרה עם דלויט שירותי ייעוץ כלכלי כמעריך שווי חיצוני ובלתי תלוי, שיבצע עבורה הערכת שווי במקרה בו תחליט הועדה להיענות להצעה.

• במסגרת בחינה של שינויים מבניים בקבוצת IDB, הודיעה כור, כי נבחנת אפשרות מיזוג של החברה עם חברת החזקות אחרת בקבוצת אי די בי. בהקשר זה נבחן מיזוג החברה עם דסק"ש, או הפיכת החברה לחברה בת בבעלות מלאה של דסק"ש. במסגרת מהלך זה, ככל שיבוצע, יוצע לבעלי המניות מקרב הציבור של החברה ולאי.די.בי פתוח למכור את החזקותיהם בחברה ונשקלת אפשרות, כי במסגרתו יירכשו או ייפרעו אגרות חוב של החברה. לצורך ביצוע מהלך זה עשוי להיעשות שימוש בנכסי החברה.
• מובהר כי אין כל וודאות ביחס להבשלת איזה מהמהלכים הנבחנים האמורים לעיל, וכי ככל שמי מהמהלכים יבשיל הוא יהיה כפוף לפרוצדורות ואישורים שונים של האורגנים המוסמכים של החברות הרלבנטיות ושל צדדים שלישיים, שטרם התקבלו.

עסקה למכירת זכויות במקרקעין
• במשך 2012 הושלמה עסקה במסגרתה מכרה חברה בת המוחזקת על-ידי כור בשיעור של 55%, את זכויותיה במקרקעין בתל-אביב תמורת כ-60 מיליון שקל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן