Skip to content

מפקד אוגדת איו"ש: זריקת האבנים מוגדרת בצה"ל כטרור עממי

תא"ל מרדכי ביקר היום את משפחת הפצועות מהתאונה שאירעה אמש והבטיח כי צה"ל ימצה את הדין עם מיידי האבנים. ח"כ אורית סטרוק קראה לעצור את כול משליכי האבנים באיו"ש ואמרה כי הודעת השר לביטחון פנים שעדיין לא הצליחו ללכוד את אלה שהמתנחלים מסרו את תצלומיהם למשטרה היא בלתי נסבלת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שני אזרחים ישראלים נפצעו  הבוקר (שישי) קל בכביש 444, סמוך למחסום מכבים שליד מודיעין, לאחר שפלסטינים יידו אבנים על המכוניות בהן נסעו. השניים נפגעו קל מרסיסי השמשות שנופצו במכונית.

מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תת אלוף חגי מרדכי, שביקר בבית החולים בילינסון ובשניידר את ארבעת בנות משפחת ביטון שנפצעו אמש, התייחס לאירועי ידוי האבנים הנמשכים. לדבריו, "אנחנו מגדירים את תופעת זריקת האבנים כ'טרור עממי' ופועלים בהתאם בכל ההבטים המקצועיים, הטקטיים והמודיעיניים". לבני המשפחה אותם ביקר אמר מרדכי, כי צה"ל  ימצה את החקירה וימצה את הדין עד תום עם מיידי האבנים.  

טרור עממי? משליכי אבנים בגדה (צילום: סוכנות מען)
טרור עממי? משליכי אבנים בגדה (צילום: סוכנות מען)

היום לפנות בוקר עצרו כוחות הביטחון עשרה פלסטינים בחשד ליידוי האבנים. ח"כ אורית סטרוק (הבית היהודי) בירכה הבוקר את כוחות הביטחון שפעלו לתפיסת החשודים ביידוי האבנים אמש וקראה להשקיע משאבים גם באיתור ומיצוי הדין עם מיידי האבנים בכל האירועים הרבים בשבועות האחרונים. היא לא המתינה לכינון הממשלה ותקפה את השר לביטחון פנים: "הודעת השר לביטחון פנים השבוע, לפיה מיידי אבנים שתצלומיהם נמסרו למשטרה טרם אותרו – היא בלתי נסבלת, וגישה ריפיונית זו חייבת לעבור מן העולם".

ממשיך להיות קשה מצבה של הפעוטה בת השלוש, אדל ביטון, שנותחה הלילה בראשה. בבית החולים שניידר, שם היא מאושפזת, מקווים לשיפור במהלך היום. עוד נודע, כי הלילה נעצר פלסטיני תושב השטחים ברחוב טשרניחובסקי בתל אביב ונלקח לחקירת השב"כ. סיבת מעצרו טרם ברורה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן