Skip to content

ביקור בית: הפשטידה "הבריאה" של גברת רש

פשטידה חדשה במארז יפהפה היא תמיד מאכל נהדר שכדאי לשמור בפריזר, לשעת הצורך • כשמגיעה שעת השין, כשבאמת רעבים, מצפים שטעמה ינצח את הרעב • אבל יש מקרים חריגים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בצילום שעל גבי האריזה היא נראית טוב, פשטידה קטנה ועגולה שאפשר לשמור בפריזר, למקרה שנתקעים בלי אוכל ובא לנו משהו חם ובריא. 

מצאתי אותה במחלקת הקפואים של "עדן טבע מרקט". היו שם ארבעה זנים של פשטידות מאותו בית יוצר, "זן מזון בריא בע"מ", ושמותיהם: 'שלושה בצלים', 'ארבע פטריות', 'תרד וכרישה', וזו שאני בחרתי, 'בטטה וגזר', העשויה בין היתר מבטטה, גזר, כרישה, גבינת סויה, חלבון ביצה, קמח שעועית לבנה ועמילן טפיוקה.

היא עלתה 22.90 שקלים. כמה ימים אחרי כן פגשתי אותה גם בפריזר של חנות הטבע "ניצת הדובדבן", שם עלתה הפשטידה הזאת רק 19.90 שקלים. מיד חשבתי על סלוגן חדש לעדן טבע מרקט: "אותו דבר, אבל קצת יותר יקר".

בפועל, אחרי שמעט הופשרה (על פי הוראות ההכנה), היא נראתה כמו משהו שמישהו כבר אכל. והיא גם לא עגולה, אלא מונחת בתוך מיכל אליפטי קטן מפלסטיק שחור.

הפשטידה לאחר שיצאה מהמקפיא (צילום: אירית רותם-צפרוני)
הפשטידה לאחר שיצאה מהמקפיא (צילום: אירית רותם-צפרוני)

חיממתי בטוסטר-אובן כמומלץ, כ-15 דקות, קיבלתי איזושהי עיסה מוזרה עם פיסות כתומות וקשות של גזר וטעם מתקתק ולא מלבב. נראה שהייתי צריכה להמשיך לחמם, או שמא לאפות? אבל קצת פחדתי בגלל הפלסטיק השחור.

בזמן הטעימה הראשונית, הצצתי שוב על האריזה, שם כתוב, בין היתר: "ללא לקטוז וקזאין, ללא שומן טרנס, ללא כולסטרול, לא מהונדס גנטית". ומה עם סתם "לא טעים"?

באתר של חברת "זן מזון", נכתב שהחברה נוסדה לפני כשנה על יד אליה רש, כהמשך טבעי ל"שיזן טופו", שהקימה לפני כ-15 שנה. ואני אומרת לך, גברת רש יקרה, לא כל מה שאת אופה במטבח הפרטי שלך, יוצא טוב גם בייצור המוני. לא נעים לי להגיד לך, אבל לא יכולתי לסבול את הפשטידה הזאת, לא בטעם ולא במרקם. אי לכך, ומאחר שאני גם מתחשבת בשוחרי הסויה והטופו למיניהם, שאולי יחשיבו את היצירה הקולינרית הזו כמעדן, הרי שאני נותנת לנ"ל, כוכב אחד מתוך החמישה.

[rating=1]

1 Comment

  1. אליה רש
    24 ביולי 2014 @ 11:05

    שלום לךממגפון,
    צר לי על אכזבתך מהמוצר , שמעתי זאת לא רק ממך .. אך רק רציתי להסביר מנין הבעיה של החוסר טעימות ו"אומללות" המוצר, לא בכדי לתקן את החוויה , אלא אולי רק בכדי לידע שהבעיה מטופלת בכל הרצינות, ושגורמיה לא בהכרח קשורים אלי – כיצרנית.
    ובכן , משום שפיתחתי מוצר זה עם אחוזי ירקות גבוהים מאוד – בסביבות ה60% וזה כפי הנראה מחוסר ניסיון מוקדם בהתעסקות עם ירקות במוצר קפוא, ומכך שלא ידעתי שברשתות של מדינת ישראל יש הרבה מאוד סיבות להפשרת קפואים עד אשר מטפלים בהם כראוי – כלומר שרשרת הקיפאון נשברת לא אחת בפרט במדינה חמה כמו ישראל.
    וזה מה שקרה – המוצרים עברו הפשרה או הפשרה חלקית , והירקות כמובן הופשרו עם כל המשתמע והוקפאו שוב…
    המוצרים הם אכן מאוד טעימים ביוצאם מהאפיה – גם בכמויות מיסחריות, והבעיות מתחילות ונגמרות בשרשרת השיווק.

    ועל כן – פשטידות אלו אינן מיוצרות כלל בשבעה חודשים האחרונים, אלא פיתחתי דגם חדש עם פחות ירקות היכול לעמוד בטלטלות השיווק תוך שמירה על טעמו ומירקמו, על הדרך גם הקטנתי אותה ל180ג"ר בתבנית מלבנית , ובהתאמה גם מחירה ירד, וינוע סביב ה16ש"ח ליחידה.
    מקווה שתטעמי , ובתקווה שתהיה לך חוויה מתקנת – אשמח לשלוח לך קופון לקבלת פשטידה כזו מהדור החדש האמור לצאת לשוק בתוך החודש הקרוב.
    בברכה
    אליה רש.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן