Skip to content

מכונית חשמלית לאן

לאחר הסאגה של הרכב החשמלי של GM בשנות ה-90, אתגר הרכב החשמלי ממשיך להיות בחזית הפיתוח והעניין בעולם הרכב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

למרות ההצלחה הצנועה של GM עם השברולט וולט ההיברידית, ענקית הרכב מדטרויט טרם החליטה מה הנתיב שבו תבחר בעולם הרכב ה"ירוק": חשמלי, היברידי או אחר.

לאחרונה צוטט מנכ"ל GM אומר כי הם מפתחים דגמים בשני כיוונים, וכי השוק יחליט מה ינצח. כוונתו היתה כנראה לשני דגמים חשמליים שהאחד בעל טווח נסיעה של כ-160 ק"מ והשני מיועד לטווח כפול מכך.

בכנס אנרגיה ירוקה סיפר המנכ"ל כי החברה פועלת להקטין את משקל הרכב, וציין כי הורדה של 10 אחוזים ממשקל הרכב חוסכת כ-6.5 אחוזים בצריכת הדלק. לדבריו, בעתיד הקרוב יהיו כלי הרכב קלים בכ-15 אחוז מדגמים מקבילים הקיימים היום.

מנכ"ל GM קרא באותו כנס לממשל של הנשיא אובמה להתוות תכנית ארוכת טווח לשלושים השנים הבאות בתחום האנרגיה החלופית והתחבורה.

לעומת דעתה של הנהלת GM, בסקר שערכה חברת היעוץ הבין-לאומית KPMG בקרב מאתיים חברי הנהלה בכירים בתעשיית הרכב העולמית, נמצא כי רובם מאמינים עדיין במנוע הבעירה הפנימית המקובל היום, ולאו דווקא בחשמלי.

הסקר של KPMG נערך בנובמבר האחרון, והממצא המרכזי בו היה שלדעת מנהלי תעשיית הרכב, מכירות רכב חשמלי יהיו עד 15 אחוז ממכירות הרכב בעולם גם בתריסר השנים הבאות, כלומר עד שנת 2025.

כרבע מהמנהלים ציינו שהחברה שהם מנהלים מתכוונת לפעול ולהשקיע רבות בהקטנת ושיפור מנועי בנזין וסולר, בחמש השנים הבאות.

75 אחוז מהמנהלים ציינו כי עיקר הפיתוחים שלהם יהיה בהקטנת פליטות CO2 ממנועי בעירה פנימית קונבנציונליים, ולא בהחלפת המנוע לחשמלי.

בסקר ציינו 64 אחוז מהמנהלים כי בכוונתם להגדיל ההשקעות במפעלי החברה.

בסקר ציינו ראשי תעשיית הרכב העולמית כי שלוש קבוצות רכב יגדילו את נתחי השוק שלהם בעולם. שלוש החברות שעליהן הצביע הרוב הן קבוצת פולקסווגן, יונדאי מוטורס ו- BMW.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן