Skip to content

לחגוג את סיידר פסח

המגמה ההולכת ותופסת תאוצה של מזון ומשקאות ללא גלוטן, לצד חג הפסח הממשמש ובא, משמשת עבור רבים הימנעות משתיית בירה. פתרון נהדר, מביא אותנו אל המשקה המתאים ביותר, הלא הוא הסיידר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המילה "סיידר" מעוררת בנו את האסוציאציה הבלתי נמנעת למיץ התפוחים הצלול או המוגז ללא הכוהל, אולם כשמזכירים בעולם את הסיידר מתכוונים למשקה כוהלי המותסס מפירות.

הסיידר האנגלי קיים כבר אלפי שנים (התמונה באדיבות: m_bartosch, http://www.freedigitalphotos.net)
הסיידר האנגלי קיים כבר אלפי שנים (התמונה באדיבות: m_bartosch, http://www.freedigitalphotos.net)

אחת המדינות המפורסמות באיכות ובייצור הסיידר היא אנגליה. הרומאים אשר כבשו את אנגליה בשנת 55 לפני הספירה, נחשפו למשקה והחלו לייצר אותו בכמויות גדולות. פופולאריות המשקה באנגליה הגיעה לשיא בשנת 1066, לאחר הכיבוש הנורמני. כמעט כל חווה ומנזר ייצרו סיידר מקומי ואף חלק מהשיכר שולם בשיכר התפוחים המפורסם.

מהמאה ה-18 ואילך הצטמצם ייצור הסיידר, בעיקר בשל שינויים מפליגים בחקלאות.

ייצור סיידרים מסורתיים זכה לעדנה מחודשת במהלך המאה ה-20 והפופולאריות שלו בממלכה הבריטית בעלייה מתמדת מאז.

לארץ מגיעים כמה סיידרים אנגליים מסורתיים, המיוצרים מאז 1880 על-ידי משפחת ווסטון מהכפר הקטן ליטל מארקל במערב אנגליה. למשפחה מגוון סיידרים רחב –  צלולים או מעורפלים, מתוקים או יבשים, אורגניים ואפילו סיידר וינטג'. הסיידרים מתיישנים בחביות עץ אלון ענקיות ישנות כחדשות. הייצור משלב טכנולוגיות חדישות ומבוקרות תוך שימור השיטות המסורתיות.

ווסטונס סיידר פרימיום: 4.5%  

סיידר תפוחים חצי יבש בצבע ענברי עמוק. הסיידר מתיישן בחביות עץ אלון בעל בשומת של תפוחים בשלים. המשקה מוגז, מרענן ועשיר בטעם. ניתן למזוג מעל קרח.

330 מ"ל. מחיר מומלץ: 13 שקל.

 

ווסטונס סיידר אגסים אורגני: 6%

סיידר אגסים (Perry) המיוצר באופן מסורתי מאגסים אורגניים מובחרים. מוגז קלות, מרענן ופירותי עם טעם מודגש של אגסים.

500 מ"ל. מחיר מומלץ: 20 שקל.

סיידר אולד רוזי: 7.3%

"אולד רוזי" – סיידר מעורפל וחזק במיוחד, בעל 7.3% כוהל, המתובל בנדיבות, ונקרא על שם מכבש התפוחים הנוסטלגי של המטחנה. הסיידר מיושן בחביות עץ אלון ומוגז קלות.

330 מ"ל. מחיר מומלץ: 13 שקל.

אינגליש וינטג' סיידר: 7.3%

סיידר מיוחד זה נעשה מיבול תפוחים ספציפי ועל כן כל שנה מתקבל סיידר מעט שונה. אינגליש וינטג' מתיישן בחביות עץ אלון, צבעו בהיר והוא בעל ניחוח וטעם עשירים.

750 מ"ל. מחיר מומלץ: 30 שקל.

 

הנרי ווסטונס חצי מתוק: 4.5%

סיידר קליל ופירותי, בהיר וצלול, על שם מייסד מטחנת הסיידרים המשפחתית האיכותית האנגלית. לסיידר גוף בינוני והוא מתאים למאכלים מתובלים למיניהם.

500 מ"ל. מחיר מומלץ: 18 שקל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן