Skip to content

מה הקשר בין שמיים בלי ענן לבין חיזור מוצלח?

מחקר חדש מנסה לבחון אם התנאים הסביבתיים משפיעים על היענות הבחורה לחיזור, וליתר דיוק, מה תפקיד מזג האוויר בחיזור ולמה כדאי לבדוק מה מצב השמש
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

להתחיל עם בחורה זה קושי שרוב הגברים צריכים להתמודד איתו בזמן זה או אחר בחייהם. חלק גדול מהגברים ביישן, או פשוט לא יודע איך לעשות זאת בצורה יעילה (אם יש בכלל אחת כזאת). מחקר חדש שאפשר לקרוא במלואו פה, מנסה לבחון אם התנאים הסביבתיים משפיעים על היענות הבחורה לחיזור, וליתר דיוק, מה תפקיד מזג האוויר בחיזור?

אופניים על הטיילת בנמל (צילמה: שרית פרקול)
האם צבע השמיים חשוב? (צילמה: שרית פרקול)

מחקרים רבים מראים שמזג אוויר שמשי משפיעים לטובה על בני אדם בצורות שונות. אנשים שמחים יותר באופן כללי כשהשמש זורחת ופחות נוטים לדכאונות, ואפילו ישאירו טיפים גבוהים יותר במסעדות בימים כאלו. לא ברור לגמרי למה מצב הרוח שמח יותר בזמן שהשמש זורחת, אבל זו המציאות במקרים רבים. ואם יש השפעות רבות חיוביות כל כך כך כשהשמיים בהירים, אז אולי זה גם משפיע על היענות נשים לחיזור? אחרי הכל, מחקרים כבר מצאו שהיענות נשים מושפעת מגורמים סביבתיים. במחקר אחד, נשים שהיו בסביבה שהיה בה ריח מושך של דברי מאפה נענו יותר לחיזורים של גברים בהשוואה לסביבה ללא ריח כזה. מחקר אחר מצא שמוזיקה רומנטית מעלה את הסיכוי שאשה תתן את הטלפון לגבר, וגם פרחים ברקע עוזרים להיענות של האשה (כל המחקרים האלה, כולל הנוכחי, נעשו על ידי אותו חוקר). מה תהיה ההשפעה של מזג אוויר אביבי על חיזור?

כדי לבחון את הנושא ניגשו חמישה משתפי פעולה בעלי מראה חיצוני מצודד ל-500 נשים שונות שצעדו לבדן ברחוב וביקשו את הטלפון שלהן. השימוש בגברים מושכים הוא לקח ממחקרים אחרים בעבר. כאשר השתמשו במשתפי פעולה עם מראה ממוצע, אחוז ההיענות הכללי הוא די נמוך. לכן, כדי למנוע אפקט רצפה, השתמשו הפעם בגברים מושכים. משתפי הפעולה היו עיוורים למטרת הניסוי וכל שנאמר להם היה שהם צריכים לגשת לבחורה ולבקש את הטלפון שלה. במחצית מהימים השמיים היו בהירים והשמש זרחה, במחצית אחרת השמיים היו מעוננים. עם זאת, בשום מקרה הניסוי לא התנהל בגשם, וגם הטמפרטורות בכל הימים הייתה דומה למדי (18-22 מעלות). הניסוי התנהל בכל המקרים בין תשע בבוקר לאחת בצהריים.

בנות בשפך הירקון (צילמה: שרית פרקול)
בנות בשפך הירקון. כדאי לגשת? (צילמה: שרית פרקול)

כדי לוודא שאכן יש הסכמה לגבי כמות העננים, התבקשו הולכי רגיל תמימים שלא קשורים לניסוי להעריך את עד כמה השמיים בהירים בסולם של 1-9. רק כאשר ההערכות נעו בין 1-3 (מעונן) ל-7-9 (בהיר) התקיים הניסוי.

אחרי שכל התנאים התקיימו ניגש משתף הפעולה לאשה ואמר לה את הדברים הבאים: “שלום, שמי אנטון. רק רציתי לומר לך שאת מאוד יפה. אני צריך ללכת לעבודה ותהיתי אם תיאותי לתת לי את מספר הטלפון שלך. אני אתקשר אלייך מאוחר יותר ונוכל ללכת לשתות משהו ביחד איפשהו” (הניסוי נעשה בצרפת). הנסיין הונחה לחייך ולחכות עשר שניות לתגובה. בין אם הבחורה הסכימה או לא לתת את מספר הטלפון, שאל הנסיין לגילה (כולן הסכימו לומר אותו).

22.4% מהנשים נתנו את הטלפון שלהן ביום שמש, לעומת 13.9 ביום מעונן

האם יותר נשים נטו לתת את מספר הטלפון שלהן כשהשמיים היו בהירים? התוצאות מראות שכן. 22.4% מהנשים נתנו את הטלפון שלהן ביום שמש, לעומת 13.9% כשהשמיים היו מעוננים. גיל האשה או הטמפרטורה לא היוו גורמים שהשפיעו על מתן מספר הטלפון.

זהו המחקר הראשון שמראה השפעות של מזג אוויר על חיזור. מה כל זה אומר? ראשית, בלי קשר למזג האוויר, יש סיכוי גבוה שבחורה תסרב לחיזור שלך, וזה גם אם אתה גבר אטרקטיבי ביותר (משהו לא מפתיע בהקשר האבולוציוני של בררנות נשים בכלל). שנית, הממצאים במחקר עקביים עם מחקרים קודמים שמראים על השפעות חיוביות על יחסים בין-אישיים בימים שטופי שמש. הגורם המתווך המשוער במחקר הנוכחי שהשפיע על מתן מספר הטלפון בתדירות גבוהה יותר ביום שמש עדיין לא ברור, אבל אולי קשור למצב הרוח החיובי שמשרה מזג אוויר נאה. גורמים מתווכים נוספים גם הם אפשריים.

[related-posts title="מאמרים נוספים בנושא חיזור"]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן