Skip to content

דובר צה"ל נגד בר רפאלי

במכתב נוקב למשנה למנכ"ל משרד החוץ מביע דובר צה"ל התנגדות לסרטון הסברה אותו הפיק המשרד ובו מככבת הדוגמנית בהתנדבות. לדברין, זהו "מסר השלילי לחברה הישראלית". סטודנטים מבר אילן: "היא הייתה ביחסים עם גוי". מקורבי רפאלי בתגובה לסטודנטים: "זו אמירה אנטישמית"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

דובר צה"ל, תא"ל פולי מרדכי, שלח מכתב נוקב למשנה למנכ"ל משרד החוץ, בו הביע את התנגדותו לסרטון הסברה אותו הפיק המשרד ובו מככבת הדוגמנית בר רפאלי. במכתבו ביקש מרדכי לבטל את הצגת הסרטון וכתב בין השאר: "הבחירה בנציגה שלא שירתה מעודה בצבא, כמסבירה רשמית מטעם מדינת ישראל, מעבירה מסר של סלחנות והעלמת עין מאי גיוס לצה"ל ואף מעודדת הזדהות בקרב צעירים וצעירות עם הצלחתם של אלו שלא התגייסו". מדובר בסרטון הסברה על ישראל והמצאות ישראליות ורפאלי מופיעה בו בהתנדבות, ללא תשלום.

רפאלי (צילום: Nadja Amireh ויקימדיה)
מודל חיקוי? רפאלי (צילום: Nadja Amireh ויקימדיה)

אתמול מחו גם סטודנטים דתיים מאוניברסיטת בר אילן נגד הסרטון ואף הוסיפו כי העובדה שהדוגמנית ניהלה קשרים עם אדם שאינו יהודי, "גוי" כלשונם, מעיבה על ההחלטה להשתמש בה כפרזנטורית של המדינה.

תא"ל מרדכי (צילום: דו"צ)
"מעבירה מסר של סלחנות והעלמת עין מאי גיוס לצה"ל". תא"ל מרדכי (צילום: דו"צ)

עוד כותב דובר צה"ל: "צה"ל פועל בשנים האחרונות במגוון רחב של דרכים להעלאת ערך השירות בצה"ל ולמאבק בתופעת ההשתמטות, וזאת על מנת לשמר את הממד הערכי של היות צה"ל צבא העם. הגם שקמפיינים להסברה בחו"ל אינם נמצאים בתחום אחריותנו, ראיתי לנכון להפנות את תשומת לבך למסר השלילי לחברה הישראלית העשוי להינתן מהעמדתה הרשמית של בר רפאלי שלא שירתה בצה"ל, כנציגת מדינת ישראל בקמפיין הסברה לחו"ל. ידוענים מהווים, לעיתים, מודל לחיקוי בעבור צעירים וצעירות. הבחירה בנציגה שלא שירתה בצבא, כמסבירה רשמית מטעם מדינת ישראל מעבירה מסר של סלחנות והעלמת עין מאי-גיוס לצה"ל ואף מעודדת הזדהות בקרב צעירים וצעירות עם הצלחתם של אלו שלא התגייס".

לסיום הוא כותב: "בטוחני כי האנשים היצירתיים הפועלים בשירות משרד החוץ יוכלו להעמיד קמפיין הסברה אטרקטיבי חלופי, המצוי בקונצנזוס החברה הישראלית, ואשר ישרת היטב את תדמיתה בחו"ל וגם יעביר מסר חשוב לחברה הישראלית". הכעס או ההתנגדות שעוררה הופעתה של רפאלי בסרטון הישראלי נובע מהעובדה שהיא לא התגייסה לצה"ל ונישאה לגבר, ידיד משפחה, וכך השתחררה מהשירות.

ממשרד החוץ נמסר הבוקר, כי אין שום פרוטוקול הקובע אמות מידה שמגבילות אנשים להופיע בהסברה הישראלית בשל חייהם האישיים וכדומה, וטוב שאין. רפאלי מוכרת היטב בעולם והאמירה לצופה היא שגם היא ישראלית. הבוקר הגיבו "גורמים מקורבים" לרפאלי, ואמרו כי האמירה של הסטודנטים מבר אילן בדבר יחסיה שהיו עם "גוי", כלשונם, היא אנטישמיות לשמה. סגן שר החוץ המיועד, ח"כ זאב אלקין, הגיב הבוקר בערוץ 10 לנושא ואמר כי על סדר יומו במשרד החוץ יש דברים חיוניים וחשובים מזה.

ביום האישה הבינלאומי שנחוג לפני מספר ימים כתב תא"ל מרדכי על נשים בצה"ל וציין כי הן "בטייסות, בשייטות, בשדה הקרב, בלב העשייה המודיעינית, בתפקידי פיקוד בכירים – הנשים בצה״ל נמצאות בכל תפקיד שתדמיינו. גם בביתי, הפיקוד הוא בידי הנשים החשובות בחיי – אשתי ושלושת בנותיי. היו ברוכות וגאות בעשייתכן. לרגל יום האישה – אני מצדיע לכן!".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן