Skip to content

ועדת השרים לחקיקה אישרה הצעת "חוק התספורות"

ההצעה קובעת חובת מינוי נאמן מטעם בית המשפט, על כל הסדר חוב הכולל "תספורת" בגובה של יותר מעשרה אחוזים מהחוב מאת צבי זינגר ועדת השרים לחקיקה החליטה לתמוך ב"חוק התספורות" של ח"כ זהבה גלאון וח"כ יצחק וקנין. ההצעה תעלה להצבעה במליאה ביום רביעי הקרוב. ההצעה קובעת חובת מינוי נאמן מטעם בית המשפט, על כל הסדר […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ההצעה קובעת חובת מינוי נאמן מטעם בית המשפט, על כל הסדר חוב הכולל "תספורת" בגובה של יותר מעשרה אחוזים מהחוב

מאת צבי זינגר

ועדת השרים לחקיקה החליטה לתמוך ב"חוק התספורות" של ח"כ זהבה גלאון וח"כ יצחק וקנין. ההצעה תעלה להצבעה במליאה ביום רביעי הקרוב.

ההצעה קובעת חובת מינוי נאמן מטעם בית המשפט, על כל הסדר חוב הכולל "תספורת" בגובה של יותר מעשרה אחוזים מהחוב. ההצעה עוד קובעת שאישור הסדרי חוב כאלה יעשה בפיקוח הנאמן, ויאושר בתיאום עם הממונה על שוק ההון, והרשות לניירות ערך.

גלאון: "סוף להונאה הממוסדת של החוסכים לפנסיה". צילום - אתר הכנסת

ח"כ זהבה גלאון, יוזמת ההצעה, בירכה על החלטת הממשלה. "הצבעה בעד החוק משמעותה סוף להונאה הממוסדת של החוסכים לפנסיה על ידי בעלי ההון במשק", אמרה. "בשנים האחרונות חלה עלייה דרמטית בהיקף תופעת הסדרי החוב בשוק ההון ואלה מסתכמים בהיקפים של מעל 15 מיליארד ש"ח בשלוש השנים האחרונות בלבד. ההסדרים הללו כוללים "תספורות" עמוקות למחזיקי האג"ח והם נערכים במשא ומתן המתקיים מחוץ לכתלי בית המשפט, ופוגעים בראש ובראשונה בציבור החוסכים, שכספו מנוהל על ידי הגופים המוסדיים. אותו ציבור התרגל להשקיע את כספו בטייקונים ממונפים ששוב ושוב מתגלים כחסרי יכולת לעמוד בהחזר חובותיהם. למרות זאת, המוסדיים מאשרים כמעט תמיד את הבקשות להסדרי חוב, מועלים באמונם של החוסכים, ומאפשרים לבעל השליטה לגלגל את חובתיו על חשבון כספם של החוסכים."

 גלאון הוסיפה: "האישור הסיטונאי של הסדרי חוב, בתקופה בה המשק הישראלי דווקא נהנה מצמיחה מחודשת, מלמדת עד כמה השוק פרוץ, ושופכת אור על הכשלים בייצוג האינטרס הציבורי על ידי המוסדיים. המצב הקיים מחייב החלת פיקוח של גוף אובייקטיבי שאינו נגוע בניגוד אינטרסים, כדי לבחון את סבירות הסדרי החוב המוצעים. לכן אנו מציעים חובת מינוי נאמן מטעם בית המשפט."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן