Skip to content

לובשי חליפות הוורסצ'ה לא יכולים לשמש פה לשבורים

שמעתי את שרי ש"ס בדברים שנשאו בכנסת. הם חזרו על המנטרה הקבועה והילכו אימים על הציבור: מי יגן על החלשים ומי ישמש להם פה בעת שאנחנו מחוץ לממשלה. היו רגועים. בממשלה הקרובה ישמש מאיר כהן כשר העבודה והרווחה. אין חולק על כך שהוא מכיר את אותו עולם מצוקה ונצרכיו לא פחות מכם וייאבק עבורו לא […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בחודש אוקטובר שנה שעברה, ערב הבחירות, כתבתי את הדברים הבאים לשר השיכון דאז, אריאל אטיאס, במסגרת כתבת מגזין שעשיתי עבור מעריב שכותרתה: "מפה יוציאו אותי רק עם חברת קדישא". זהו ציטוט מפי צעירה, אם חד הורית לשני ילדים, שאחת מהן, פעוטה בת שנתיים, היא חולת לב במצב קשה ומחוברת למכשירים.

"אריאל אטיאס שר הבינוי והשיכון, תוכיח שש"ס היא חברתית, עשה מעשה והרם את הכפפה. נכון שאתה לא יכול וזה גם לא תפקידך לטפל בענייני המיקרו של משרדך, אבל לא ייתכן שפקידים במשרדך, בכירים ככל שיהיו, לא יתחשבו במצבים אקוטיים רפואיים כמו במקרה הזה וימצאו פתרונות הזויים שאינם מסתמכים על ההמלצות הרפואיות. ערב הבחירות הקרבות עשה מעשה, גלה מעורבות, הרם את הכפפה ותוכיח בזה שמפלגת ש"ס היא אכן בעלת אג'נדה חברתית".

לאם הזכאית לדיור ציבורי אישר משרד השיכון דירה בקומה רביעית באופקים, למרות שרופאי בית החולים סורוקה המליצו שבשל סכנת חיים הילדה חייבת להתגורר בקרבת בית החולים. בלית ברירה פלשה האם לדירת קרקע של עמידר בשכונה ד' בבאר שבע הסמוכה לבית החולים.

האם השר ואנשי משרדו עזרו? נו באמת… אפילו לא הזיז להם. האם מוכת הגורל נשארה בדיוק באותו מצב ואותם בכירי ש"ס שזעקו וזועקים תחת כל עץ רענן: "אנחנו משמשים פה למסכנים ולשבורים" המשיכו לזרות חול בעיניים.

האם השר אטיאס ואנשי משרדו עזרו? נו באמת... (צילום: דן בר דוב)
האם השר אטיאס ואנשי משרדו עזרו? נו באמת... (צילום: דן בר דוב)

גם ביום השבעת הממשלה הם עשו זאת. שמעתי אותם בדברים שנשאו בכנסת. את השר לשעבר אלי ישי ואת חברו-יריבו אריה דרעי. שוב הם חזרו על המנטרה הקבועה והילכו אימים על הציבור: מי יגן על החלשים ומי ישמש להם פה בעת שאנחנו מחוץ לממשלה – טענו. לא היה ולא נברא. אתם בכירי ש"ס משמשים פה בעיקר למקורבים להם. מי שלובש חליפות ורסצ'ה, עונד שעונים יוקרתיים ונוהג במכוניות יוקרה, לא יכול לשמש פה ונציג למסכנות.

שלושה עשורים מחיי המקצועיים הייתי וחייתי במרכזו של אותו עולם מצוקה ונזקקות. שימשתי עובד סוציאלי והכרתי מקרוב את אותם אנשים שבורים וקשיי יום, הקשבתי להם, רצתי עבורם ולעיתים אף שילמתי מחירים במאבק עם הממסד כדי לחלץ אותם ממצוקתם. אני ממשיך לעשות זאת גם כיום בהיותי עיתונאי. כיהודי מאמין, אני חולק לכם כבוד, שרי ש"ס, ומעריך את הדגל שאתם מניפים לשמירת עם ישראל ותורתו, אבל היו רגועים. בממשלה הקרובה ישמש מאיר כהן, איש דימונה, כשר העבודה והרווחה. אין חולק על כך שהוא מכיר את אותו עולם מצוקה ונצרכיו לא פחות מכם וייאבק עבורו לא פחות טוב מכם. אולי יותר. חג שמח וכשר.

>>> קריאה נוספת: מאיר כהן: "את תפקיד שר הרווחה קיבלתי ביראת קודש"

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן