Skip to content

סופר הרקולס "לובש" מדי חיל האוויר הישראלי

מטוס C-130J נצבע בצבעי חיל האוויר במפעלי לוקהיד מרטין במרייטה ארה"ב. ישראל הזמינה 6 מטוסים עם אופציה להרחיב את הרכש ל-9-12 מטוסים. מחיר כל מטוס כ-70 מיליון דולר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
סופר הרקולס C-130J. יעיל יותר ב-25% - 30% מההרקולס הותיק
סופר הרקולס C-130J. יעיל יותר ב-25% - 30% מההרקולס הותיק

מטוס C-130J סופר הרקולס הראשון, שיכונה בחיל האוויר שמשון, נצבע בצבעי חיל האוויר הישראלי במפעלי לוקהיד מרטין במרייטה. ה-C-130J הראשון המיועד לחיל האוויר הישראלי, הושק בצביעתו הרשמית החדשה ב-1 במרץ 2013 וממשיך את המסורת הארוכה של חיל האוויר הישראלי בהפעלת מטוסי הרקולס. המטוס הראשון מדגם זה אמור להגיע לבסיס נבטים כבר השנה ובתוך שנתיים תושלם קליטת שאר המטוסים.

חיל האוויר ויצרנית המטוסים האמריקנית, לוקהיד מרטין, חתמו באפריל 2010 על עסקה לרכישת כמה מטוסי סופר הרקולס C-130J, במחיר של כ-70 מיליון דולר למטוס. ישראל הזמינה ארבעה מטוסים ובהמשך שניים נוספים ויש לה אופציה, שעדיין לא מתוקצבת, להרחיב את הרכש ל-9 – 10 מטוסים.

למטוס הקרנף J יתרונות רבים על פני מטוס הקרנף הוותיק מדגם H, המשרת בחיל כיום. כללית אפשר לומר, כי הוא עולה ב-25% – 30% בכל תחום על מטוסי ההרקולס הוותיקים: בביצועי המראה ונחיתה, במחיר התחזוקה ובתצרוכת דלק נמוכה יותר בהאחוזים האלה.

המטוס ארוך יותר מהיר יותר מקודמו, בעל טווח טיסה גדול יותר, יכולת לנשיאת מטען כבד יותר וגם יכולת טיסה בגובה רב יותר. המטוס מצוייד במערכות דיגיטאליות מתקדמות, חלקן ישראליות, כגון – מערכות שליטה ובקרה, מערכת תחקור דיגיטלית ומפה נעה. כמו כן מצוייד המטוס במערכות לראיית לילה, רדיו, תדלוק ותקשורת לוויינית. תכונות שיאפשרו למערך התובלה של חיל האוויר לבצע מגוון רב יותר של משימות, באיכות טובה יותר.

בחודש פברואר השנה נחתו בבסיס נבטים מטוסי הרקולס C-130J של ארה"ב, שהגיעו לאימון מיוחד עם מטוסי הקרנף הוותיקים של חיל האוויר. "הביקור הזה הוא חלק משיתוף פעולה בינלאומי שחיל האוויר מחזק, מתוך ההבנה שלא כל החוכמה נמצאת אצלנו, וכדאי לנו ללמוד גם מחילות-אוויר אחרים", הסביר אז סא"ל ינון, מפקד טייסת "הפילים"

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן