Skip to content

סכסוך עבודה במפעלי ים המלח: כ-1,250 עובדים עתידים לשבות

לטענת העובדים, ההנהלה מנסה בכוח לפגוע במעמדה של מועצת העובדים בחברה ובפעילויות הרווחה של העובדים ומסרבת לנהל משא ומתן קיבוצי עם הארגון היציג. ההנהלה עומדת על כך שהבונוס השנתי יחולק לעובדים ללא מעורבות הוועד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אושר סכסוך עבודה שלישי במספר במפעלי ים המלח. בעקבות דיון שנערך אתמול בבית הדין לעבודה, התכנסה מועצת העובדים במפעל כדי להמליץ על סכסוך עבודה ושביתה. הסכסוך נסוב על אופן התשלום של הבונוס לעובדי החברה. בקשת הסכסוך הועברה ליו"ר ההסתדרות בנגב, מאיר בביוף, שקיים הצבעה טלפונית בקרב 28 חברי מזכירות הנגב. אלה אישרו פה אחד את הסכסוך. לטענת העובדים, ההנהלה נהגה בחוסר תום לב כלפי מועצת העובדים ונעשה ניסיון נוסף לפגוע בנציגי העובדים.

מאיר בביוף
ההנהלה הולכת לבצע צעדים חד צדדים .מאיר בביוף, יו"ר ההסתדרות בנגב (צילום מתוך דף הפייסבוק הרשמי)

ארמונד לנקרי, יו"ר מועצת העובדים במפעל: "אנו מעוניינים לקבוע מנגנון קבוע לחלוקת בונוס עבור עובדי החברה. כל שנה, בזמן שהנהלת כימיקלים לישראל מקיימת את חלוקת הבונוס, אנו מוצאים את עצמנו במשא ומתן מתיש על זכותו של העובד. השנה ההנהלה מנסה בכוח לפגוע במעמד מועצת העובדים ובפעילויות הרווחה של העובדים ואנו לא ניתן לזה לקרות. ההנהלה פועלת בחוסר תום לב תוך חתירה שיטתית תחת יחסי העבודה הקיבוציים המעוגנים בהסכם, תוך זלזול וחוסר אכפתיות כלפי נציגות העובדים".

לפי מועצת העובדים, ההנהלה ביטלה את העברת הכספים, שנועדו לפעילויות לרווחת עובדי החברה, לקופת מועצת העובדים. ההנהלה גם מסרבת לנהל משא ומתן קיבוצי מיידי עם הארגון היציג של עובדי חברת מפעלי ים המלח  – ההסתדרות במרחב הנגב, באשר להחלטה החד צדדית שקיבלה הנהלת החברה.

מאיר בביוף, יו"ר ההסתדרות בנגב: "כבר בשבוע שעבר, כאשר ראיתי שההנהלה הולכת לבצע צעדים חד צדדים אשר פוגעים במועצת העובדים בים המלח, הצעתי את עזרתי כדי להגיע לפתרון. לצערי, ההנהלה דחתה את ההצעה ופעלה באופן שפוגע במועצת העובדים וברווחת העובד. אני לא רואה שום סיבה מדוע ההנהלה בוחרת לפעול בכוונה נגד מועצת העובדים ולא מבססת הסכם קבוע שיפתור את המחלוקות בעניין הבונוסים שמחולקים מדי שנה".

לאחרונה אישרה ההנהלה בונוסים לבכירים ב-240 מיליון שקלים וכעת מועצת העובדים נאבקת על רווחת העובד וחלקו בהצלחת החברה. 

ממפעלי ים המלח נמסר בתגובה: "הנהלת החברה עומדת על כך שכל סכום הבונוס השנתי יעבור אך ורק לעובדים ויחולק להם ישירות ללא מעורבות הוועד".

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן