Skip to content

ריינאייר הזמינה 175 מטוסי בואינג 737-800

היקף העסקה 15.6 מיליארד דולר. בכך ימשיך להיות מטוס הדגל של חברת ה-Low Cost האירית הגדולה. החברה מודה שאי יישום השמים הפתוחים ישראל-אירופה מונע ממנה לנחות בישראל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
בואינג 787-800. ממשיך להיות מטוס הדגל של חברת ריינאייר המפעילה כ-300 מטוסים מסוגו. צילום: בואינג
בואינג 787-800. ממשיך להיות מטוס הדגל של חברת ריינאייר, המפעילה כ-300 מטוסים מסוגו. צילום: בואינג

יצרנית המטוסים בואינג קיבלה הזמנה מחברת התעופה ריינאייר ל-175 מטוסי בואינג 737-800 מהדור החדש, בהיקף של 15.6 מיליארד דולר, בהתאם לרשימת המחירים העדכנית.

נשיא ומנכ"ל קבוצת התעופה האזרחית של בואינג, ריי קונר אמר, כי "הסכם זה משקף באופן מובהק את הערך שמטוסי ה-737 מהדור החדש מעניקים לריינאייר. אנו גאים בכך שהמטוס המתקדם, שהינו המטוס צר הגוף היעיל והאמין ביותר הקיים בשוק כיום, ממשיך לשמש מטוס הדגל בצי של ריינאייר ובשיתוף הפעולה החשוב וארוך השנים שלנו עם חברת התעופה".

ריינאייר. פוטניאל בתיירות צליינית
ריינאייר. פוטניאל בתיירות צליינית

ריינאייר היא חברת תעופה אירית שנוסדה ב-1985, כחברת Low Cost. היא נחשבת היום כאחת מחברות התעופה הגדולות באירופה, המפעילה יותר מ-300 מטוסי בואינג 737-800. כ-90% מהזמנות הכרטיסים שלה מתבצעות באמצעות האינטרנט והשאר באמצעות מוקד טלפוני.

בינואר השנה הודתה החברה, שאי יישום הסכם השמים הפתוחים בין ישראל והאיחוד האירופי מונע ממנה לנחות בישראל. זאת למרות שהיא רואה בישראל פוטנציאל מדהים לצמיחה בדגש על תיירות דתית. איזיג'ט, מתחרתה האירופית, לא חיכתה והיא פועלת בהצלחה בישראל.

מנכ"ל התאחדות המלונות, שמואל צוראל, אמר אז, כי אי הגעתה של ריינאייר משמעותה נזק לתיירות הנכנסת, כי היתרון של ריינאייר נמצא ביכולתה להביא ארצה תיירים מכל מקום באירופה. "ריינאייר היא חברת תעופה באיחוד האירופי ולכן היא תלויה בהכרח בהסכם השמים הפתוחים שכן אין אפשרות לחתום או להרחיב הסכמי תעופה הדדיים מול המדינות מהן היא פועלת".

1 Comment

  1. יצחק
    19 במרץ 2013 @ 15:55

    ראיינאייר לא הזמינו מטוסים מ"הדור החדש"
    סדרת ה NG קיימת כבר 17 שנה ותוחלף בעוד שנתיים ב"דור החדש" סדרת ה MAX
    אומנם הNG הוא NEW GENERATION אבל זה היה נכון ללפני 17 שנה- עולם התעופה ומוצרי בואינג התקדמו וכנראה בואינג נתנה הנחה רצינית על מנת לחסל את קו היצור של ה NG לקראת השקת ה MAX

    כרגע לפני חתחמת הסכם השמיים הפתוחים- אף אחד לא מונע מראיינאיר לטוס לישראל ממדינת הרישום שלה (אירלנד) כמו ש EASYJET טסה ממדינות הרישום שלה (בריטניה ושוויץ)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן