Skip to content

26 הרוגים לפחות בהתקפת נשק כימי בסוריה

משטר הנשיא אסאד ודוברי המורדים מאשימים אלה את אלה בתקיפה סמוך לחאלב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רשת פוקס מדווחת כי רמי עבדלרחמן, ראש ארגון משמר זכויות האדם הסורי, אמר ש"שישה עשר חיילים סורים נהרגו בחאן אל-אסאל. עשרה נוספים מתו בבית חולים אך איני יכול לאשר אם היו חיילים או אזרחים".

שר ההסברה הסורי, עומראן אל זועבי (מקור יו טיוב)
"המעשה הראשון של ממשלת המורדים". שר ההסברה הסורי, עומראן אל זועבי (מקור יו טיוב)

שר ההסברה בממשלת סוריה, עומראן אל-זועבי, אמר שטיל שנורה מתוך חאלב לחאן אל-אסאל היה נשק כימי שהכיל "גזים רעילים". צלם של סוכנות הידיעות רויטרס, שביקר בבית חולים בחאלב, אמר שהמטופלים סובלים מבעיות נשימה, ובאוויר נישא ריח כלור.

אל-זועבי הוסיף, שההתקפה היתה ה"מעשה הראשון" של ממשלת המורדים הזמנית שהוכרזה באיסטנבול, ו-86 בני אדם נפצעו בה. סוכנות הידיעות הסורית הרשמית מדווחת על 25 הרוגים במתקפה.

משרד החוץ של רוסיה – בעלת בריתו העיקרית של הנשיא אסאד – תמך בהודעת המשטר בטענה שהמורדים היו אלה שהשתמשו בנשק כימי. לדברי משרד החוץ הרוסי, ההתקפה מייצגת התפתחות "מסוכנת מאוד" במשבר בסוריה. לדבריו, המורדים הפעילו הבוקר, שלישי, נשק המכיל חומר כימי בלתי מזוהה במחוז חאלב.

המורדים מכחישים את ההאשמה וטוענים שכוחות המשטר עומדים מאחורי ההתקפה. "במהלך לחימה עזה בחאן אל-אסאל הבוקר פגע צבא המשטר בכפר בטיל ארוך טווח מצויד בראש חץ כימי…. הוא פגע באזור גם בנשק קונבנציונאלי מהאוויר ומהקרקע". במקביל, ראש הממשלה הזמני שבחרו המורדים אתמול באיסטנבול, חסן היטו, שלל היום קיום דיאלוג עם הנשיא אסאד. הוא הוסיף שאנשי המשטר שביצעו פשעים יועמדו לדין.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן