Skip to content

ריבלין: הימנעות אובמה מלנאום בכנסת – איתות מדאיג

סטודנטים מאוניברסיטת אריאל הפגינו היום מול הקונסוליה האמריקנית בירושלים. שחר קוטינסקי, סטודנט מהטכניון שקיבל הזמנה לאירוע: "לא אגיע, בגלל החרמת אריאל"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יו"ר הכנסת היוצא, ראובן (רובי) ריבלין, מותח ביקורת על בחירתו של הנשיא אובמה שלא לנאום בכנסת, לדבריו: "שלושה נשיאים אמריקנים פנו אל העם מעל בימת הכנסת, וכך גם הנשיא סאדאת ומנהיגים מאירופה. על הנשיא אובמה לפנות אל העם בישראל מעל ראשי נבחריו, אך מול נבחריו. כאשר הנשיא אובמה נמנע מלבוא לכנסת בירושלים, יש בכך איתות מדאיג, ואמירה שאינו נותן אמון בנציגי העם שאליו הוא מדבר".

ריבלין: "שלושה נשיאים אמריקנים פנו אל העם מעל בימת הכנסת, וכך גם הנשיא סאדאת ומנהיגים מאירופה" (צילום: ציפי מנשה)
ריבלין: "שלושה נשיאים אמריקנים פנו אל העם מעל בימת הכנסת, וכך גם הנשיא סאדאת ומנהיגים מאירופה" (צילום: ציפי מנשה)

ריבלין גילה, כי לפני כחודש נתבקש על ידי ראש הממשלה וראש המועצה לביטחון לאומי, להבטיח כי נאומו של אובמה בכנסת יעבור ללא הפרעות ומחאות: "שוחחתי עם מספר חברי כנסת מועדים, בעניין פרשת פולארד, וכבר היו בידי סיכומים עמם להימנע מהתפרצויות ומחאות במהלך נאום הנשיא. לצערי, למרות שהיו בידי סיכומים אלו אשר הועברו לאמריקנים, החליט הנשיא אובמה שלא להגיע לכנסת, ויש בכך טעם לפגם".

בנוסף, מחה ריבלין על הנימוק שניתן על ידי האמריקנים לסירוב לנאום בכנסת, לפיו הנשיא אובמה נמנע מלנאום גם בפרלמנט בקהיר, בביקורו האחרון במצרים: "ההשוואה לדמוקרטיה המצרית איננה במקומה. הכנסת היא סמל הריבונות הישראלית, ועל אף הכבוד שאנו רוחשים לנשיא, לא ניתן להתעלם מסמל זה. מה היה קורה לו מנהיג ישראלי היה מסרב לנאום מעל בימת הקונגרס, ובוחר לעשות זאת באוניברסיטת פרינסטון".

הפגנת הסטודנטים מאריאל מול הקונסוליה האמריקנית (באדיבות דוברות אגודת הסטודנטים באריאל)
הפגנת הסטודנטים מאריאל מול הקונסוליה האמריקנית (באדיבות דוברות אגודת הסטודנטים באריאל)

היום הפגינו עשרות סטודנטים מאוניברסיטת אריאל, מול הקונסוליה האמריקנית בירושלים, במחאה על אי הזמנתם של הסטודנטים מאריאל, להופעתו של נשיא ארה"ב, ברק אובמה, בבנייני האומה בירושלים. בהפגנה השתתפו עשרות סטודנטים מהאוניברסיטה, ביחד עם ח"כ יוני שטבון, מ"הבית היהודי".

"הסטודנטים מאריאל הם לא שקופים", אמר שי שחף יו"ר האגודה באריאל. "אנחנו חלק בלתי נפרד מציבור הסטודנטים בישראל ולא ניתן שיתעלמו מאיתנו".

שחר קוטינסקי, סטודנט מהטכניון שקיבל הזמנה לנאומו של אובמה בירושלים, הודיע כי לא ינצל את ההזמנה. "מאוד שמחתי כשנבחרתי לייצג את הטכניון בנאומך בישראל – זו זכות גדולה להיפגש עם מנהיג העולם החופשי, ראש המעצמה הגדולה בעולם. ממש משהו לספר לנכדים. ובכל זאת, לא אגיע לנאום", כתב בעמוד הפייסבוק שלו.

קוטינסקי נימק את מעשהו בהחרמת הסטודנטים מאריאל. "התייחסותך לעיר אריאל, תושביה והסטודנטים שלה, מבטאת חוסר הבנה בסיסית בנעשה בישראל והעדר כבוד לדעתם של אזרחי ישראל או להחלטותיה של ממשלת ישראל, שהכריזה על האוניברסיטה באריאל. אינך מבין שאריאל איננה עניין של ימין ושמאל, זו עיר שנמצאת עמוק בתוך הקונצנזוס הישראלי. ראש העיר המנוח רון נחמן ז"ל יקבל השנה פרס ישראל על פועלו ולכולם בישראל ברור שבכל הסדר קבע עתידי אריאל תישאר בריבונות ישראלית.

"לכן, למרות שמאוד רציתי להיות נוכח בנאומך ביום חמישי ואפילו הובטח לי מקום, לא אגיע. אני קורא לחבריי הסטודנטים לגלות סולידריות עם אחינו באריאל, לא להגיע ולהראות לנשיא ארה"ב שאריאל היא חלק מאיתנו ושלעם ישראל יש עמוד שדרה".

[related-posts]

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן