Skip to content

האם ילמדו באוניברסיטת בן גוריון אחרי פסח?

חברי מועצת העובדים של הסגל המנהלי והטכני באוניברסיטה טוענים זה זמן רב לאפליה בין קבוצות העובדים ולעומסי עבודה כבדים ללא תוספת תקנים. אמש הוחלט להגיש בקשה לסכסוך עבודה בהסתדרות. הנהלת האוניברסיטה: יש לנו הסכם עבודה תקף, הכולל מיצוי תביעות כלכליות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

במזכירות ההסתדרות בנגב אושר אתמול סכסוך עבודה באוניברסיטת בן-גוריון בבאר שבע. מאיר בביוף, יו"ר ההסתדרות בנגב: "לצערי אנו נחשפים באוניברסיטת בן-גוריון למתכונות העסקה פוגעניות המופנות כלפי עובדים מנהליים וטכניים. לאחר כמה פגישות בין מועצת העובדים להנהלה, הובהר כי השיחות נכשלו ולא הניבו תוצאות חיוביות. על כן זכותם של העובדים באוניברסיטה לעשות כל מה שצריך".

חברי מועצת העובדים של הסגל המנהלי והטכני באוניברסיטה טוענים זה זמן רב לאפליה בין קבוצות העובדים. לאחר חודשיים של ישיבות, הוחלט אמש להגיש בקשה לסכסוך עבודה בהסתדרות נגד התנהלותה של הנהלת האוניברסיטה כלפי הסגל המנהלי והטכני.

בניין הספרייה המרכזית באוניברסיטת בן-גוריון (צילום: מיכאלי, ויקימדיה)
האוניברסיטה גדלה, הצוות - לא. בניין הספרייה המרכזית באוניברסיטת בן-גוריון (צילום: מיכאלי, ויקימדיה)

"הסיבות לסכסוך ידועות זמן רב להנהלת האוניברסיטה", אומר אבנר מזרחי, יו"ר מועצת העובדים של הסגל המנהלי והטכני באוניברסיטת בן גוריון. "לא ניתן עוד שימשיכו למשוך זמן, חיכינו חצי שנה בעת חילופי התפקידים במשאבי אנוש, נתנו לגב' חני לאופר חצי שנה להתאקלם – אך כעת אנו ניצבים בפני מבוי סתום ואין לנו ברירה אלא לצאת ולהיאבק על זכויות בסיסיות שנשחקו עם הזמן".

העילות לבקשת הסכסוך נוגעות למאבק הסגל המנהלי והטכני באוניברסיטה עם עומסי עבודה כבדים שנובעים מגידול בשטח האוניברסיטה. כמות העובדים בסגל המנהלי והטכני נשארת בעינה. הדבר משפיע גם על אופק הקידום של העובדים, שכן לא נוספים תקנים ואין לאן להתקדם. מעבר ליחס הבלתי שוויוני של המעסיק כלפי העובדים המנהליים לעומת העובדים האקדמיים, לעניין קידום בעבודה, ישנו פער גם בתנאי ההעסקה והרווחה: תנאי הפנסיה, פדיון ימי מחלה, שיטת חישוב הפנסיה, זכויות למעון ילדים, מועדון הסגל ועוד – כל אלה שונים ומפלים לטענת העובדים.

מאיר בביוף: "לצערי אנו נחשפים באוניברסיטת בן-גוריון למתכונות העסקה פוגעניות המופנות כלפי עובדים מנהליים וטכניים וניסיון לפגוע בחוסן הארגוני ובביטחון התעסוקתי של העובדים על-ידי פרסום משרות חדשות כמשרות ארעיות. רק לפני פחות מחודש ערכנו פגישה ביוזמתי בבית ההסתדרות בנגב והוחלט ללכת למתווה של שיחות אינטנסיביות חיוביות בכדי להגיע לפתרון. לאחר כמה פגישות בין מועצת העובדים להנהלה, ניכשלו השיחות ולא הניבו תוצאות חיוביות ועל כן זכותם של העובדים באוניברסיטה לעשות כל מה שצריך ובכלל זה לנקוט עיצומים ואף שביתות כדי לקבל את שוויון וסביבת עבודה פורייה והוגנת".

מכיוון שמדובר בשירות ציבורי, מיד לאחר קבלת ההחלטה במזכירות ההסתדרות שבנגב הועברה הבקשה לוועדה לתיאום וביצוע במטה ההסתדרות בתל אביב לצורך קבלת אישור סופי להכרזת סכסוך עבודה. ארבעה עשר יום מקבלת האישור תוכל מועצת העובדים של הסגל המנהלי והטכני באוניברסיטת בן-גוריון לפעול.

תגובת ההנהלה באוניברסיטת ב"ג: האשמות שווא

בתגובה על הכרזת סכסוך העבודה נמסר מהנהלת אוניברסיטת בן גוריון: "אוניברסיטת בן-גוריון בנגב התברכה בעובדים טובים ומסורים העושים את עבודתם נאמנה. האוניברסיטה הינה מקום עבודה מהמעולים שיש במשק, היא מהווה בית חם ותומך לעובדיה.

"למרבה הצער, ועד העובדים המנהלי בוחר לנהל מאבקים חסרי טעם ויוצא בהאשמות שווא, במקום לעבוד בשיתוף פעולה ולשלב ידיים על מנת לעשות כל שניתן במטרה לקדם את האינטרסים של העובדים. באשר לדרישת העובדים לשיפור תנאי העסקתם, לאוניברסיטה ולהסתדרות הסכם עבודה תקף, הכולל מיצוי תביעות כלכליות, ולפיכך-לא ניתן לתבוע תוספות שכר בתוך תקופת ההסכם.

"האוניברסיטה, כמוסד ציבורי, כפופה להסכמי השכר במשק מהם נהנים העובדים ומנועה מהענקת תוספות שכר ללא אישור האוצר. מצער מאוד שוועד העובדים בוחר לנהל מאבקים מיותרים וחסרי הצדקה, במקום לחתור לשיתוף פעולה, לטובת הארגון ועובדיו".

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן