Skip to content

משרד הביטחון השלים את ההכנות בנתב"ג לביקור אובמה

בין השאר הוצבו בנתב"ג במות מקורות ושטיח באורך 80 מטרים. הוכן מתחם מאובטח שבו יסקור נשיא ארה"ב את המערכות – כיפת ברזל, שרביט קסמים, חץ 2 וחץ 3. המתחם מותאם לכ-250 מוזמנים, 250 אח"מים ו-300 עיתונאים ו-200 בעלי תפקידים. "נתנו את הנשמה שהאירוע יתקיים בסדר מופתי", מסביר דודו חן, ראש חטיבת המבצעים במשרד הביטחון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משרד הביטחון, המופקד על עריכת טקס קבלת הפנים לנשיא ארה"ב בנמל התעופה בן גוריון, השלים אתמול את ההכנות לביקורו של נשיא ארה"ב, ברק אובמה, שינחת היום בצהריים בישראל וישהה בה עד יום שישי.

כחלק מההכנות הוקם בשדה התעופה מתחם מאובטח המותאם לכ-250 מוזמנים, 250 אח"מים, 300 עיתונאים מישראל ומהעולם ו-200 בעלי תפקידים. במקום הונח שטיח אדום באורך 80 מטרים, טריבונה מקורה עם 250 מקומות ישיבה, במת עיתונאים מקורה, בימת צלמים מקורה, בימת נאומים, מתחם לניידות שידור, אוהל לעיתונאים וחפ"קים לבעלי התפקידים.

מערכת כיפת ברזל בנתב"ג. לידה הוצבו מערכות שרביט קסמים, חץ 2 ו-חץ 3. (צילום: אלון בסון, משרד הביטחון)
מערכת כיפת ברזל בנתב"ג. לידה הוצבו מערכות שרביט קסמים, חץ 2 ו-חץ 3. (צילום: אלון בסון, משרד הביטחון)

כמו כן הוקם מתחם נפרד בו יוצגו לנשיא ארה"ב מערכות הגנה רב שכבתיות המפותחות על ידי מפא"ת – משרד הביטחון בשותפות עם הממשל האמריקני, ביניהם: מערכת כיפת ברזל, מערכת שרביט קסמים, חץ 2 וחץ 3.

משרד הביטחון נערך גם למזג אוויר גשום והוכנו אמצעים מראש לטובת הנושא, גם עבור טקס קבלת הפנים וגם לטקס הפרידה.

"כגוף הביצוע המוביל במדינת ישראל הוטלה האחריות למשימה על משרד הביטחון המורגל ומתורגל בכל הקשור למבצעים לוגיסטיים מורכבים. כבכל מבצע מורכב אנו יודעים להיערך ולתת את הנשמה על מנת שהאירוע יתקיים באופן מופתי, ברמת ההכנה וברמת הביצוע. גם בביקורי נשיאים קודמים משרד הביטחון הופקד על ההכנות המורכבות וחלק מהאנשים שעובדים כאן כבר למעלה מעשרה ימים בתכנון ובשטח מכירים את הנוהל ומבצעים את העבודה ביעילות ובשאיפה לביצוע מושלם", מסביר דודו חן, ראש חטיבת המבצעים במשרד הביטחון.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן