Skip to content

רוה"מ דורש פתיחת חקירה נגד המופתי של ירושלים. האשמה: אנטישמיות

ראש הממשלה הורה ליועץ המשפטי לפתוח בחקירה נגד המופתי מוחמד חוסיין על רקע התבאטויותיו האנטישמיות. חוסיין:"דבריי הוצאו מהקשרם"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 המופתי מוחמד חוסיין עורר סערה בארץ, בשל התבטאויותיו האנטישמיות. חוסיין:"דבריי הוצאו מהקשרם". מדובר, לטענתו, בקטעים ממסורת אסלאמית עתיקה. אין זו הפעם הראשונה שמסורת זו, הנמצאת גם באמנת חמאס, משמשת להסתה נגד ישראל

מאת עידו וולקן וצבי זינגר

המופתי של ירושלים ושל השטחים הפלסטיניים, מוחמד חוסיין
המופתי של ירושלים ושל השטחים הפלסטיניים, מוחמד חוסיין

ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין לפתוח בחקירה נגד המופתי מוחמד חוסיין על גילוי אנטישמיות, בעקבות נאומו של המופתי במהלך חגיגות יום ייסוד פת"ח. ראש הממשלה אמר כי  "מדובר בעבירה חמורה ביותר שכל מדינות העולם צריכות לגנותה".

ארגון "מבט לתקשורת הפלסטינית" פרסם היום קטע מתוך נאומו של המופתי, שבו הוא מצטט קטעים מתוך חדית', מסורת אסלאמית, העוסקת באחרית הימים. על פי המסורת, בבוא יום הדין יתחבאו היהודים מאחורי העצים והאבנים, אשר יסגירו אותם לידי המוסלמים, על מנת שיהרגו אותם. אין זו הפעם הראשונה שהמסורת, הנמצאת בין היתר גם באמנת תנועת חמאס, משמשת להסתה נגד ישראל.

חוסיין הכחיש את ההאשמות המיוחסות לו ומסר לעיתון 'אל-קודס' הפלסטיני כי דבריו הוצאו מהקשרם: "הדברים שאמרתי עוותו לחלוטין; לא קראתי לרצח ולא הסתתי כפי שטוענים". המופתי הוסיף ואמר: "הדברים שאמרתי הם חדית' מהימן מפי הנביא והם נאמרו בהקשר של חדית'ים העוסקים בסימני יום הדין לפיכך, לא הסתתי ולא קראתי לרצח".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן