Skip to content

זובין מהטה מציג: שושלת נוסח הפילהרמונית

מנצח הבית של התזמורת יארח בחודשיים הקרובים את ילדיהם של אמנים גדולים - הכנר מיכאל בארנבוים ואמנית הסיטאר אנושקה שנקר, וגם את הכנרת ג'נין ג'נסן והפסנתרן הקוריאני קוּן ווּ פָּאיק. כולם בהופעת בכורה עם הפילהרמונית. יהיה מרגש
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
ילדת פלא. שנקר

מנצח הבית האהוב של הפילהרמונית, זובין מהטה, יגיע בחודשיים הקרובים לסדרת קונצרטים בהם יארח את ילדיהם של אמנים גדולים או דגולים. בראש ובראשונה הכנר מיכאל בארנבוים – בנם של המנצח והפסנתרן הנודע דניאל בארנבוים והפסנתרנית אלנה בשקירובה, מייסדת הפסטיבל למוזיקה קאמרית.

מיכאל בן ה-27 מכהן ככנר הראשי בתזמורת הערבית-ישראלית הבינלאומית "דיוואן מזרח מערב" והוא ממייסדי רביעיית ארלנבוש. זו תהיה הופעתו הראשונה עם התזמורת הפילהרמונית.

מרתק יהיה המפגש עם המלחינה ונגנית הסיטר אנושקה, בתו בת ה-32 של אמן הסיטר האגדי ראווי שנקר. אנושקה, המוזיקאית ההודית הראשונה שהופיעה כבר בגיל 25 בטקס הגראמי, היא לא רק מלחינה ומוזיקאית מחוננת, אלא אף שגרירה הודית לתוכנית המזון העולמית של האו"ם ולמאבק על זכויות החיות. היא תנגן בהופעתה הראשונה עם הפילהרמונית את הקונצ'רטו השני לסיטר של אביה.

עם הסטרדיבריוס. ג'נסן. צילום: Sara Wilson and Decca

ואם בילדי פלא אנו עוסקים הרי שהפילהרמונית תארח לראשונה את המייסדת והאוצרת של הפסטיבל הבינלאומי למוזיקה קאמרית באוטרכט – הכנרת עטורת הפרסים ג'נין ג'נסן בת ה-35. ג'נין תנגן על סטרדיבריוס משנת 1727 (המושאל לה באדיבות קרן אליז מתילד) את הקונצ'רטו של צ'ייקובסקי.

 ואם לא די ברומנטיקה הרי שהקהל הפילהרמוני יוכל לקנח את הערב בהאזנה ל"ארואיקה" הבטהובנית: את פסגת הרומנטיקה הבטהובנית – הקונצ'רטו הרביעי לפסנתר – יבצע הפסנתרן הקוריאני קוּן ווּ פָּאיק בן ה- 67, בהופעה ראשונה עם הפילהרמונית. פאיק, שהחל להופיע כבר בגיל 10, הוא האמן הקוריאני הראשון שהוזמן רשמית ע"י הממשל הסיני.  בגיל 15 כבר למד בג'וליארד וכיום הוא מכהן כמנהל האמנותי של הפסטיבל הבינלאומי "דה מוזיק דה דינרד" בצרפת.

נראה שאסור להחמיץ את המפגשים המרגשים האלה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן