Skip to content

נתניהו הבן: "אבא שלי לא רוצה שאהיה בפוליטיקה"

אובמה התנצל בהגיעו לבית ראש הממשלה על כך שמישל, רעייתו, לא הצטרפה אליו לביקור. "היא ממש רצתה להגיע", אמר לנתניהו ולרעייתו שרה. הנשיא אובמה קיבל מרעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, מתנות עבור רעיית נשיא ארה"ב מישל אובמה, עבור בנותיו סשה ומלייה, ואפילו לכלב הנשיאותי בו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 "לכבוד לי לאשרר את הקשרים הייחודיים בין שתי מדינותינו. בכל מובן, מביטחון ועד הכלכלה שלנו, שיתוף הפעולה שלנו מעולם לא היה חזק יותר וזאת, בין היתר, הודות למחויבות העמוקה של ראש הממשלה נתניהו. מי יתן והקשרים שלנו ימשיכו לצמוח, בשם העמים שלנו ולמען שגשוג וכל עמי העולם". כך כתב נשיא ארה"ב, ברק אובמה, בספר האורחים במעונו הרשמי של ראש הממשלה, כאשר הגיע לשם לשיחה המדינית עם ראש הממשלה ולארוחת הערב.

קבלת הפנים של בני הזוג נתניהו, לנשיא ארה"ב אובמה (צילום: אבי אוחיון/לע"מ)
קבלת הפנים של בני הזוג נתניהו, לנשיא ארה"ב אובמה (צילום: אבי אוחיון/לע"מ)

בפגישה המדינית בבית ראש הממשלה משתתפים גם היועץ לביטחון לאומי יעקב עמידרור והמזכיר הצבאי האלוף אייל זמיר. שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, השר ליחסים בינלאומיים יובל שטייניץ ושרת המשפטים ציפי לבני הממונה על המשא ומתן עם הפלסטינים צפויים להצטרף בהמשך. מצדו האחר של השולחן משתתפים בפגישה המדינית תומס דונילון, היועץ לביטחון לאומי של אובמה ומזכיר המדינה ג'ון קרי.

חתימה על ספר האורחים (צילום: אבי אוחיון/לע"מ)
חתימה על ספר האורחים (צילום: אבי אוחיון/לע"מ)

אובמה התנצל בהגיעו לבית ראש הממשלה על כך שמישל, רעייתו, לא הצטרפה אליו לביקור. "היא ממש רצתה להגיע", אמר לנתניהו ולרעייתו שרה. הנשיא אובמה קיבל מרעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, מתנות עבור רעיית נשיא ארה"ב מישל אובמה, עבור בנותיו סשה ומלייה, ואפילו לכלב הנשיאותי בו (BO). לרעיית הנשיא, מישל אובמה, העניקה שרה נתניהו צלחת סדר פסח עשויה מכסף, שתוכל לשמש בסדר הפסח המסורתי שמתקיים מדי שנה בבית הלבן. לבנות סשה ומלייה תעניק שרה נתניהו שרשרת עם תליון בצורת כינור דוד עשוי כסף בשיבוץ זכוכית רומית. והכלב הנשיאותי בו יקבל צעצוע מגומי בצורת המבורגר.

הדברים שכתב הנשיא אובמה בספר האורחים (צילום: אבי אוחיון/לע"מ)
הדברים שכתב הנשיא אובמה בספר האורחים (צילום: אבי אוחיון/לע"מ)

אפילו יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, זכה לשיחה בלתי צפויה עם נשיא ארצות הברית. מצלמת ערוץ 2 הצליחה לקלוט חלק מהשיחה, במהלכה אמר יאיר לאובמה: "אבא שלי לא רוצה שאהיה בפוליטיקה". בתחילת השיחה הוא אף התבטא בחופשיות ואמר לאובמה כי הוא "נראה חתיך".

בשיחה הקצרה, שהתקיימה בנוכחות ראש הממשלה נתניהו ושרה רעייתו, אמר אובמה ליאיר כי הוא שמח מאוד לראות אותו ואיחל לו בהצלחה. בנוסף, יאיר שאל לשלומן של בנותיו של אובמה, שלא הגיעו לביקור. בסיום השיחה נתניהו הצעיר נופף לו לשלום והודה לו.

בסיום ארוחת הערב במעונו הרשמי של ראש הממשלה, יופיע עידן רייכל. רייכל יציג את הפרויקט שלו בקצרה וישיר את השיר "ממעמקים" יחד עם כברה קסאי שתשיר בית באמהרית ומאיה אברהם תלווה עם קולות רקע. השיר השני שעידן רייכל ישיר הוא  "Gift of acceptance", שנכתב עבור הזמרת האמריקאית India Arie, הזמרת ועידן רייכל הופיעו עם השיר לפני הנשיא אובמה  ביום מרטין לותר קינג בוושינגטון ב-14 בינואר 2010.

בהופעה ישתתפו:  עידן רייכל, שינגן גם על פסנתר, כברה קסאי – זמרת, מאיה אברהם – זמרת וישי אפטמן – נגן תוף "פריים דרם".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן