Skip to content

צבע אדום בשדרות ועוטף עזה, קסאם נפל בחצר בית

שתי נפילות של קסאמים קטעו הבוקר את שגרת יומם של תושבי הדרום. רקטה אחת התפוצצה בחצר בית בשדרות. לא דווח על נפגעים ונזק קל נגרם למבנה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ארבע אזעקות צבע אדום ושתי נפילות של קסאמים קטעו הבוקר (חמישי) את שגרת יומם של תושבי שדרות ויישובי עוטף עזה. רקטה אחת התפוצצה בחצר בית בשדרות. נזק קל נגרם למבנה, אך לא דווח על נפגעים. רקטה נוספת נפלה בשטח פתוח בשער הנגב. שתי היציאות הנוספות הן כפי הנראה של פצצות מרגמה. גורם צבאי אמר למגפון כי צה"ל יגיב בהתאם.

הבוקר בשעה שבע ורבע התפוצצה הרקטה הראשונה בחצר הבית ולאחריה נשמעו הדי התפוצצות של רקטה נוספת. מערכת האזעקה השמיעה ארבע פעמים התרעות צבע אדום, עקב זיהוי ירי של ארבע רקטות מאזור בית להייא, בצפון הרצועה. צה"ל סורק בשעות אלו את האזור. הרקטה שנפלה זוהתה כרקטת קאסם 107 מילימטר. 

הרקטה שנפלה בשדרות (צילום: רוטרניק)

רינה מור יוסף, תושבת שדרות: "שמעתי את הפיצוץ, זה היה מפחיד והחזיר אותי לתקופה שהיינו כמו במטווח של ברווזים" עוד הוסיפה: "אני סבתא טרייה, לפני כמה ימים נולד לי נכד. לא הייתי רוצה שהוא יגדל בצל הקסאמים והגראדים כמו ילדי, שכל הגדילה וההתפתחות שלהם היתה בצל ירי תמידי".

היום לא מתקיימים לימודים בבתי הספר עקב חופשת הפסח ואין הנחיות מיוחדות בשלב זה. עם זאת, יש חשש כי יהיה ירי נוסף במהלך הביקור ויש לשמור על ערנות. זו ההפרה השנייה של הפסקת האש, שעד כה נשמרה היטב. ההפרה הקודמת היתה בירי רקטה לדרום אשקלון ב-26 בפברואר. אז לא נשמעה אזעקה והוסבר כי הרקטה נפלה בשטח לא מיושב ולכן לא הופעלה אזעקת צבע אדום.

היום צפוי הנשיא האמריקני, ברק אובמה, להמריא במסוקו לרמאללה בסביבות השעה 10:45 ולהיפגש במוקטעה עם הנשיא הפלסטיני אבו מאזן. אחרי ארוחת צהריים יערכו השניים מסיבת עיתונאים משותפת. גורמים צבאיים הוסיפו כי אין ספק כי הירי נועד לאותת לנשיא האמריקני שדבר לא ישתנה, והבעיה הפלסטינית עדיין כאן.

 

אובמה סוקר אתמול את כיפת ברזל בנתב"ג (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)
אובמה סוקר אתמול את כיפת ברזל בנתב"ג (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)

סגן שר החוץ זאב אלקין ביקש הבוקר את מנכ"ל משרד החוץ, בעקבות מטח הרקטות על שדרות, להנחות את השגרירויות לשים דגש בריאיונות ביומיים הקרובים בקהילה הבין-לאומית את חוסר האיזון בין מדינת ישראל ואזרחיה, שמושיטים פעם אחר פעם את ידה לשלום, בעוד הפלסטינים – דווקא בעת ביקורו של אובמה – ממשיכים לנסות לפגוע באזרחים חפים מפשע.

"בעת שראש הממשלה נתניהו והנשיא אובמה מדברים על שלום משיבים פלסטינים במטח רקטות על אזרחי מדינת ישראל", אמר אלקין. "קבלת פנים זו לנשיא אובמה מול עיני כל העולם, כאשר הירי מתבצע משטח שפונה על ידי מדינת ישראל והועבר לשליטה פלסטינית, מוכיחה שהסרבנות והטרור הפלסטינים הם המחסום האמיתי לשלום במזרח התיכון. כולנו רואים עד כמה חשובה ההתעקשות של ראש הממשלה נתניהו לא לוותר על האינטרסים הביטחוניים והלאומיים של מדינת ישראל במסגרת כל תהליך מדיני".

 ח"כ אורית סטרוק ממפלגת הבית היהודי אמרה: "הטילים שירו עכשיו הפלסטינים מעזה הם מיצג ההסברה הטוב ביותר במסגרת ביקור הנשיא, שמבהיר היטב מדוע אסור לישראל לסגת מיהודה ושומרון".

(צילום: לע"מ)
(צילום: לע"מ)
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן