Skip to content

מיסטר אובמה, welcome טו פשיזראל

אז מה הכנו לך בשבוע האחרון להכנות מלבד ארוחת גורמה כשרה למהדרין למרות שאתה בכלל רוצה צ'יזברגר? הכנו לך ממשלה ימנית קיצונית ומובלת כדרך חיים על ידי שנאה לאחר, בעדיפות לערבים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

איראן-איראן אובמה! אני מקווה שכבודו כבר נח מספיק מהיום הראשון והעמוס לעייפה. נחיתה חגיגית פלוס טקס ונאום, טיסה לפרס פלוס טקס ונאום, ארוחת ערב אצל שרה פלוס טקס ונאום. והיו ילדים, וקצינים, וסוללה אחת של טילים בלי גלעד שליט, והכל לעיני תקשורת ישראלית בשידורים חיים מיוחדים בלתי נסבלים.

קולאז' אובמה (צילום מטלוויזיה: שרית פרקול)
קולאז' אובמה (קולאז' מטלוויזיה: שרית פרקול)

יום עמוס, פגשת את מיטב הפוליטיקאים החדשים והנוצצים של פשיזראל, שמורשים להצטלם ליד אישיות בכירה כל כך מבלי להביך את קינג ביבי הראשון-לארח. למעשה, הם עלה התאנה המצטלם של הממשל הזה. אבל כמו גדול, שיחקת את המשחק, כי אתה הרי יודע שלוברמן ואלקין הם הבעיה הגדולה שלך.

אז מה הכנו לך בשבוע האחרון להכנות מלבד ארוחת גורמה כשרה למהדרין למרות שאתה בכלל רוצה צ'יזברגר? הכנו לך ממשלה ימנית קיצונית ומובלת כדרך חיים על ידי שנאה לאחר, בעדיפות לערבים ואחר כך כל השאר. יש לנו שר ביטחון ימני קיצוני שאחראי מתוקף תפקידו על אישורי בנייה והתרחבות בהתנחלויות, אלו שאתה רוצה להקפיא בשביל לתת סיכוי "לתהליך מדיני" מול אבו-עבאס. לשר הביטחון הזה גם מינו סגן קיצוני ימני בשם דני דנון, התאום הסיאמי של אקוניס ממשרד רה"מ.

אובמה ולפיד (צילום מהטלוויזיה)
הוא שר בממשלה, לא שר בגאנקי

ליד שני אלו שמו את אורי אריאל חבר של נפתליבאן, האיש שאישיותו צחה כשלג וחפה מכל שנאת זרים, ממש טוהר האדם בהתגלמותו, וסתם כדי שלא ישעמם לו, הוא השר האחראי על הבינוי בשטחים ובירושלים, בפוקוס מיוחד על מזרח העיר. בשביל שנדע כי התוכניות מתממשות כהלכה שמנו את יאיר לפיד כשר האוצר (די לצחוק עליו בטקס רשמי, לא יפה, הוא שר בממשלה, לא שר בגאנקי), חבר של בנט שאחראי על התקציבים למניעת השלום, ובשם החברות האמיצה הזו שם הוא לא יקצץ, נהפוך הוא.

למען עתיד החקלאות ועידוד הכלכלה הפלסטינית, אותה כלכלה שהשר יעקב פרי אמר שחיונית לבטחונה של מדינת ישראל (ואין לי סבלנות להסביר למה כלכלה חזקה בצד השני מייצרת שלום), קיבלת את כבוד השר הימני מצד ימין של אלקין, הבן של, סבא חביב וחמוד כזה שעונה לשם שמיר. יחד עם חברו אהרונוביץ', השר ששולח שוטרים להכות מפגינים בלתי אלימים בתל אביב, הם יעזרו לשקם את הכלכלה בשטחים. אהרונוביץ' לעולם לא ימצא מי מאחורי "תג מחיר", ושמיר יוכל לעודד (בכסף של יאיר) חקלאות ישראלית בשטחים פלסטינים.

אנחנו בפשיזראל ידועים בהכנסת האורחים החמה והמידל-איסט שלנו. לצד החומוס בטיסת המסוק שלך, אני מקווה שלא תפספס את מכלאות האדם המלבבות שבנינו למסתננים מאפריקה, וזה הפתרון היחיד שיש לנו. נו, זה הלבנט, עד שלא יכריזו עלינו מלחמה, לא נמצא פתרון. למקרה שתשאל, אז דע כי הנושא מטופל היטב בידיהם הנאמנות של גדעון סער, הדי-ג'יי של פשירזאל, וחברתו רפת השכל, חברת הכנסת בשבילך, מירי רגב.

אני יודע שאתה אוהב צילומים עם ילדים, ועל כן הכנו לך משרד חינוך חדש בראשותו של הרב שי פירון. זה האחד שלפי עדויות עסק בהפרדה גזעית בין שחומי עור לבין אשכנזים בבית ספרו ומדד אורך שמלות של ילדות. לחיזוק אמונתו הימנית של השר הזה, וכדי שלא יבטל חלילה את טיולי החובה לחברון עיר אבותינו, שמנו לו סגן מהבית היהודי, ככה שיהיה.

זו פשיזראל שבאת לבקר היום. אין לה שר חוץ שאחראי על הפוריין-אפיירס של פשיזראל, כי שר החוץ בכלל בחוץ,  מנהל תיק פלילי במקום תיק מדיני, ואלקין שם יחד עם שטייניץ (יש לך מקום בשבילו ליד יו"ר הפד? בחייאת אובמה, תעשה קצת נחת וקח אותו איתך).

בפשיזראל לא נפקד מקומן של נשים מיוחדות, כל אחת בדרכה. תקבל את ציפי לבני שתשאל על מבצעי סופעונה בניו יורק, כי אין לה באמת מה לחפש שם. תספר למישל שיש גם לימור לבנת, הלוחמת הדגולה למען החלת הצנזורה על חופש הדיבור העיתונאי בעיקר והשרה המובילה לרעיונות דביליים במיוחד. הכי מיוחדת היא יעל גרמן, אקס-שמאלנית ממרצ שהיום יושבת בממשלה הכי ימנית בתולדות המדינה. כנראה קיבלה מחיר טוב אצל השטן בשביל הנשמה שלה.

אז מה לעזאזל אתה עושה כאן? זה ביקור לא ממש חשוב, כי מישל לא הגיעה. אתה לא כאן לדבר על אף נושא בטחוני, לא איראן, לא סוריה, לא טורקיה, לא מצרים, כי בשביל כל אלו ביבי טס אליך פעמיים בשנה, אהוד ברק ובוגי יעלון כל חודש. אתה לא כאן בשביל תהליך מדיני, כי אין פסגה משולשת, ולבני שותקת, והבית היהודי לא מאיים במשבר אם יהיו הבטחות מדיניות לוויתורים מטורלויאליים, וכי ביבי רה"מ, ואתה כבר יודע מה יוצא מזה. ברברה סטרייסנד זה בעוד כמה חודשים, ואת רונאלדו עדיף לראות בספרד. התגעגעת ליונית לוי?

ספר לכולם, נכון שהגעת בשביל הכבד קצוץ שלי? היתה לי הרגשה שיצא לו שם בינלאומי.

[related-posts title="טורים נוספים מאת זיו טרנר"]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן