Skip to content

מנכ"ל משרד התיירות התבקש לפרוש לטובת מנכ"ל של השר החדש

מנכ"ל משרד התיירות בארבע השנים האחרונות, נועז בר ניר, התבקש על ידי שר התיירות החדש, עוזי לנדאו, לפנות את מקומו למנכ"ל מטעמו. הקדנציה של בר ניר, ביחד עם שר התיירות היוצא, סטס מיסז'ניקוב, התאפיינה במהלכים שהשפעותיהם יעזרו לשנות את פני התיירות בשנים הבאות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מנכ"ל משרד התיירות בארבע השנים האחרונות, נועז בר ניר, התבקש על ידי שר התיירות החדש, עוזי לנדאו, לסיים את תפקידו. לדברי בר ניר, זהו צעד לגיטימי: "הוא התחייב למישהו. לקחתי זאת בחשבון. אמנם יש דברים על הפרק, אבל השר החדש החליט". לדבריו, עדיין אין הוא יודע לאן מועדות פניו והוא גם זקוק לתקופת צינון. להערכתו יפרוש בעוד כחודש עד חודש וחצי.

נועז בר ניר, מנכ"ל משרד התיירות היוצא ויו"ר הוועדה להוזלת עלויות. מסקנותיה אושרו בעיצומו של "עמוד ענן". (צילום: דפנה טל)
נועז בר ניר, מנכ"ל משרד התיירות היוצא ויו"ר הוועדה להוזלת עלויות הנופש. מסקנות הוועדה אושרו על ידי הממשלה בעיצומו של מבצע "עמוד ענן". (צילום: דפנה טל)

בר ניר הגיע למשרד התיירות לפני ארבע שנים ללא רקע תיירותי, בתקופה של משבר בתיירות הנכנסת ומשבר כלכלי במשק. שר התיירות היוצא, סטס מיסז'ניקוב, הכיר את בר ניר בעת עבודתם המשותפת בשירותי בריאות כללית, שם כיהן כסמנכ"ל כספים, כלכלה ונכסים. לפני כן גם עבד באגף התקציבים במשרד האוצר. גם שני המנכ"לים שכיהנו לפניו, אלי כהן ושאול צמח, הגיעו מתחום הכספים – ממשרד האוצר – ולא מתחום התיירות. מיסז'ניקוב אמר אז שבר ניר הוא איש כספים וניהול, וזה מה שמשרד התיירות צריך.

דירוג מלונות בקרוב

בר ניר היה שותף למהלכים שונים במשרד, שהשפעותיהם יעזרו לשנות את פני התיירות בשנים הבאות. האחד, מסקנות הוועדה להוזלת עלויות הנופש בראשותו, עשויות להביא להוזלת מחירי הנופש בישראל בטווח הבינוני והארוך. החלטה חשובה נוספת, היא ההחלטה על דירוג המלונות בישראל והוצאת מכרז בינלאומי, שאמור להסתיים בעוד חודש, עם כינון תקציב מדינה חדש. דירוג כזה, מאמין בר ניר, עשוי להוריד את המחירים, לשפר את השירות לתיירים מחו"ל ולהקל על החלטתם בבחירת מלון. כמו כן, משרד התיירות בהנהלתו, תמך בהשגת הסכם שמיים פתוחים בתחום התעופה. לדבריו, הוא מאמין שההסכם ייחתם בקרוב, ויהיה אחד ממחוללי הירידה בעלויות הנופש.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן