Skip to content

השופט לשעבר כהן: "רציתי לחזור לארץ ולהגיע להסדר"

הבוקר התייצב כהן לדיון בבקשת המדינה לעצרו עד תום הליכים. המדינה התנגדה לשחררו בטענה כי יש חשש שישתמש בכספו הרב וקשריו כדי להימלט
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שבע שנים לאחר שנמלט לפרו, התייצב הבוקר השופט לשעבר דן כהן בבית המשפט המחוזי בתל אביב, לדיון בבקשת המדינה להארכת מעצרו עד תום הליכים. כהן, הנאשם בעבירות של מרמה והפרת אמונים, טען בדיון כי במהלך השנים תיכנן לחזור ארצה, וכי השבוע או בימים הקרובים, אמור היה להיחתם הסכם טיעון בינו לבין המדינה.

מעצר עד תום ההליכים. דן כהן (מקור: יו טיוב)
מעצר עד תום ההליכים. דן כהן בביהמ"ש המחוזי היום (מקור: יו טיוב)

"מר כהן הוא לא ממקבלי השוחד הרגילים", ציינה עו"ד אורלי דורון מפרקליטות מיסוי וכלכלה בפתח דבריה, ואמרה כי "אנחנו חשפנו התנהגות מאוד חריגה של המשיב, החל בכך שהמשיב הוא מסוג אותם עבריינים לכאורה, אשר בחרו את המתת בקפידה. רק לאחר שבחרו את המתת, הם החלו בפעילות ההשפעה לטובת השוחד". מבחינת הפרקליטות, אמרה דורון, כהן הוא עבריין נמלט, שעזב את הארץ בלי להפר אף תנאי, אולם לאחר מכן סירב לחזור לחקירה והתנגד להליכי החזרתו. עוד טענה דורון, כי יש חשש שכהן הסתיר כספים רבים שעלולים לסייע לו אם ינסה להימלט.

עו"ד איתן מעוז, סנגורו של כהן, סיפר כי התקיימו דיונים לחזרתו של מרשו ארצה לחקירה. אלא שהפרקליטות דרשה שיפקיד 6 מיליון שקלים, כדי שרק ייחקר ולא ייעצר. "הוא לא היה מוכן להפקיד שישה מיליון שקל בשביל התענוג המפוקפק של להיחקר, אבל כן היה מוכן להיחקר. לא כך מתנהג אדם שמנסה להתחמק", אמר הסנגור. הוא הוסיף כי מרשו אינו עבריין מתוחכם, וכי לאחר שדרכונו ניטל ממנו לא יעזוב את המדינה וינסה להימלט.

התביעה הוסיפה כי קיים חשש שכהן ייעזר בכספו הרב כדי להימלט מישראל. על כך השיב פרקליטו כי כהן לא יוכל להימלט היות שהמדינה תפסה את נכסיו הכלכליים. התובעת ציינה כי כהן השתמש בחשבונות בנק שונים ובאנשי קש שהיו לכאורה מנהלי ובעלי החשבונות. יותר מעשרה מיליון דולר חשפה המדינה ותפסה, ציינה התובעת.

השופט גלעד נויטל התקשה לקבל את טענות ההגנה. "אדם מקבל הזמנה לחקירה במשטרה, הוא עוזב הכול והולך למשטרה. למה הוא לא מרים טלפון ואומר 'אני חוזר לישראל וחפותי תוכח'. זה כל כך פשוט", אמר. "אדם שיש נגדו טענה, שיבוא להתמודד איתה. לא עשה את זה, יש לכך משמעויות".

"רציתי לחזור ארצה במשך כל השנים" אמר כהן, "לחזור לארץ ולהגיע להסדר. הנזק שנגרם לי על ידי הפרשה הזאת ועל ידי מאורעות שלא במקום הזה יידונו, אני לא מדבר על הפגיעה בשמי הטוב, אלא באופן מקצועי. זה גרם לי לרצות לבוא לארץ, והיה אם עברתי עבירות, לתת את הדין על מעשיי ולשלם ביוקר".

על טענת הפרקליטות ותמיהת השופט על התחמקותו ופעולתו נגד הסכם הסגרתו לארץ אמר: "כאשר הגישו נגדי את בקשת ההסגרה בפרו, ואני ראיתי שהיא כמו גבינה שוויצרית ומנוגדת לכל החוקים שבעולם, זכותי האלמנטרית, וכל בית המשפט ישראלי היה מכבד את זה, להילחם בה".

באשר לחשש שישתמש בהונו כדי להימלט אמר כהן: "לא מושיבים אדם במעצר עד תום ההליכים כי יש לו כסף. זה מה שאומרת חברתי. איזה כסף? כל כספי מעוקל על ידי המדינה. אני אשתמש בכסף המעוקל על ידי המדינה כדי לברוח לחו"ל? זו טענה אבסורדית". השופט החליט לדחות את מתן הכרעתו בנושא והודיע כי החלטה תינתן בעוד ארבעה ימים. עד אז חזר השופט לשעבר לבית הכלא שבו הוא עצור.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן