Skip to content

בדקות הפרידה מאובמה בנתב"ג השתפר מזג האוויר

בגלל מזג האוויר טקס הפרידה היה מצומצם ממה שתוכנן מלכתחילה. בצהריים נשבו רוחות עזות בנתב"ג והוכרז בנמל נוהל "ראות לקויה" שבוטל בהמשך והפעילות האווירית נמשכה כסדרה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

נפנוף אחרון לשלום. (צילום: משה מילנר/לע"מ)
נפנוף אחרון לשלום. (צילום: משה מילנר/לע"מ)

בטקס קצר בנתב"ג, מצומצם ממה שתוכנן מלכתחילה, הסתיים בשעה ארבע אחר הצהריים ביקורו המוצלח של נשיא ארה"ב ברק אובמה בישראל. לפני זה נפרדו ממנו, בארוחת צהריים קצרה, בתוך חדר נייד, נשיא המדינה שמעון פרס וראש הממשלה בנימין נתניהו. משם הם ליוו אתו לעבר מטוס אייר פורס 1, שחנה בקצה השטיח האדום.

בדרך למטוסו לחץ אובמה ידי בכירים, ביניהם שגריר ישראל בוושינגטון מייקל אורן. הוא התחבק עם השגריר האמריקני דן שפירו, הניף וחיבק את אחת מבנותיו, הצטלם עם כל המשפחה, יחד עם פרס ונתניהו וביקש מכולם לומר צ'יז.  אחר כך הצטלם עם קצינים ישראלים. רגע לפני שנכנס לאייר פורס 1 והמריא לירדן, לפגישה עם המלך עבדאללה, הוא נופף בפעם האחרונה לשלום.

בשעה 12 בצהריים נשבו רוחות עזות בנתב"ג. בגלל תנאי מזג האוויר והאובך הקשים, הוכרז בנמל נוהל "ראות לקויה", שבוטל בתוך זמן קצר והפעילות האווירית נמשכה כסדרה. אבל, בגלל הרוחות העזות, שהעיפו באזור רחבת הטקס עציצים גדולים ואפילו את גדרות הביטחון ואוהל של כוחות האבטחה, החליטו מארגני טקס עזיבת אובמה לפנות את הבמה שהוכנה במקום ולקיים טקס מצומצם יותר.

כמו במטה קסמים, השתפר מזג האוויר ממש לפני רגעי הפרידה, והטקס המצומצם התנהל ללא דופי. אייר פורס 1 הסיע לעבר מסלול ההמראה, פתח בריצה והמריא לעבר ירדן.

שיחה אחרונה לפני העלייה למטוס הנשיאותי (צילום: אבי אוחיון/לע"מ)
שיחה אחרונה לפני העלייה למטוס הנשיאותי (צילום: אבי אוחיון/לע"מ)
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן