Skip to content

הכדורגל ההונגרי נענש בגין אנטישמיות

לראשונה בהיסטוריה שלה, נבחרת הכדורגל ההונגרית הצטוותה לשחק את משחק קדם הגביע העולמי נגד רומניה ללא קהל, אבל הכדורגל הוא רק קצה קרחון האנטישמיות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
הקיץ בהונגריה - יהודים מסריחים, בוכנוואלד, יחי מוסוליני
הקיץ בהונגריה - יהודים מסריחים, בוכנוואלד, יחי מוסוליני

התאחדות הכדורגל הבינלאומית הטילה עונש על נבחרת הכדורגל ההונגרית  וזו הצטוותה לשחק את משחק קדם הגביע העולמי נגד רומניה ללא קהל. העונש ניתן בעקבות התנהגות אוהדיה של הקבוצה, שקראו סיסמאות אנטישמיות בעת משחק "ידידותי" נגד נבחרת ישראל באוגוסט האחרון.

כתב רשת אל-ג'זירה שאל אנשים ברחוב לתגובתם, והם השיבו שזהו עונש צודק על התנהגות שערורייתית. עם זאת, לא חסרים בהונגריה גורמים אנטישמיים בגלוי, הזוכים לעידוד מעליית מפלגת הימין הקיצוני, יוביק, השלישית בגודלה בפרלמנט. תומכי המפלגה הם כנראה אותם אוהדי כדורגל אנטישמיים מאצטדיון הכדורגל, ולעיתים משתמשים בהם לפוצץ כנסים והפגנות של האופוזיציה.

כל זאת קורה כאשר ראש הממשלה הימני, הפופוליסטי, ויקטור אורבן, מנהיג מפלגת פידש, מקדם את מה שמתפרש מחוץ להונגריה כהתקפות נוספות על הדמוקרטיה ועל החירות במדינה. באמצעות הרוב שיש לו בפרלמנט, שני שלישים, אורבן צמצמם את סמכויות בית המשפט החוקתי שהתנגד לשאיפותיו. הוא מינה שותף פוליטי לנגיד הבנק המרכזי, והעביר חוקים, שלדברי מבקריו, מדללים את הבלמים והאיזונים על סמכות הממשלה. אורבן, הנהנה להתקוטט, בפרט עם הביורוקרטים של בריסל, טוען שהוא בסך הכול מתנער משרידי הקומוניזם בארצו. אבל אחרים רואים במדיניותו אור ירוק לקיצוניות.

לא רק בהונגריה מותקפים יהודים, ואורבן אפילו גינה את האנטישמיות. מצד שני, הערות אנטישמיות נשמעו בפרלמנט מפיות חברי מפלגת יוביק, ונשאלת השאלה כיצד קורה בארץ אירופית, שדברים מעין אלה מבוטאים באופן כה גלוי.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן