Skip to content

טיולים בגרמניה בעקבות אתרי אונסק"ו

מספר גדל והולך של אתרי תיירות בגרמניה זוכה להכרה בינלאומית כאתרי מורשת עולמית מטעם ארגון אונסק"ו, ארגון התרבות של האו"ם. שמונה מסלולי טיול ייעודיים משלבים ביקור באתרים הללו באזורים השונים של גרמניה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

בית האופרה בביירוית, שנבנה במאה ה-18 והוכר כאתר מורשת עולמית רק אשתקד. (צילום: ויקיפדיה)
בית האופרה בביירוית, שנבנה במאה ה-18 והוכר כאתר מורשת עולמית רק אשתקד. (צילום: ויקיפדיה)

אונסק"ו (UNESCO), ארגון התרבות, החינוך, המדע והתרבות של האו"ם, הכיר עד כה ב-962 אתרים ב-157 מדינות ברחבי העולם כאתרי מורשת. מתוכם נטלה גרמניה 37 והיא מהמדינות המובילות בעולם במספר האתרים שהוכרו על ידי הארגון.

אתרי המורשת העולמית זוכים להכרה בינלאומית בזכות ייחודם כאתרים היסטוריים נדירים, אתרים המציעים יופי טבעי או עיצוב ארכיטקטוני יוצא דופן.

בין האתרים בהם כדאי לבקר, אפשר למנות את הערים העתיקות באמברג BAMBERG, גוסלאר, ויימאר ורגנסבורג, אי המוזיאונים בברלין, כנסיות וקתדרלות נדירות ביופיין ובעיצובן בערים כמו אכן AACHEN, טריר, קלן ושפייר וגם מצודות וארמונות כדוגמת הארמונות המפוארים של מלכי פרוסיה בברלין ובפוטסדאם, ארמון הרזידנץ האלגנטי והגנים סביבו בעיר וירצבורג, מצודת ורטבורג באייזנאך והטירות הציוריות בערים ויסמאר ושטרלסונד STRALSUND בצפון גרמניה.

הקתדרלה המרהיבה בעיר אכן (AACHEN), היא אחת מהקדתרלות שהוכרו על ידי אונסק"ו בגרמניה, (צילום: ויקיפדיה)
הקתדרלה המרהיבה בעיר אכן (AACHEN), היא אחת מהקדתרלות שהוכרו על ידי אונסק"ו בגרמניה, (צילום: ויקיפדיה)

בנוסף לאתרים ההסטוריים, נבחרו מספר אתרי מורשת בגרמניה בגלל יופיים הטבעי או עיצובם הייחודי. בין אלה אפשר למנות, למשל, את מבנה התעשיה פאגוס FAGUS בעיירה אלפלד, אשר נבנה על ידי וולטר גרופיוס, האדריכל המוביל של תנועת הבאוהאוס ואתרים נבחרים בערים וויימאר ודסאו הקשורים לתנועת הבאוהאוס, תשלובת מפעלי הפחם צולפריין בעיר אסן, בית האופרה הנודע בעיר ביירוית שנבנה במאה ה-18 והוכר כאתר מורשת עולמית רק אשתקד, עמק הריין היפהפה וכן יערות ופארקים ברחבי גרמניה.

מי שמבקש למקד את חופשתו בגרמניה בביקור באתרי המורשת העולמית של אונסק"ו, יכול לנסוע באחד מתוך שמונה מסלולי טיול ייעודיים המשלבים ביקור באתרים הללו באזורים השונים של גרמניה.

ולמי שזמנו קצר, לפני מספר שבועות נפתחה במוזיאון הארכיטקטורה שבפרנקפורט (DAM) תערוכה הכוללת מידע, מוצגים ודגמים מוקטנים של כל 37 אתרי המורשת העולמית במדינה. התערוכה תתקיים עד ה-26 במאי 2013.

מידע נוסף על אתרי המורשת העולמית של אונסק"ו בגרמניה באתר האינטרנט של לשכת התיירות הגרמנית בישראל:
www.germany.travel.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן