Skip to content

נשיא תימן המודח עושה דרכו לארה"ב

הישג נוסף לאביב הערבי? נשיא תימן המודח עזב את תימן בדרכו לטיפולים רפואיים בארה"ב וכל הנראה כבר לא ישוב לארצו, חרף תקוותיו הפומביות לשוב.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הישג נוסף לאביב הערבי? נשיא תימן המודח עזב את תימן בדרכו לטיפולים רפואיים בארה"ב וכל הנראה כבר לא ישוב לארצו, חרף תקוותיו הפומביות לשוב.

מאת רן סיבוני

הנשיא המודח של תימן, עלי עבדאללה סאלח, נמצא בדרכו לארה"ב, לקבלת טיפול רפואי. עזיבתו הגיעה יומיים לאחר החלטת הפרלמנט התימני להעניק לו חסינות מפני העמדה לדין.

שהה בארה"ב רק לזמן מוגבל? נשיא תימן המודח עלי עבדאללה סאלח
ישהה בארה"ב רק לזמן מוגבל? נשיא תימן המודח, עלי עבדאללה סאלח

מחלקת המדינה האמריקנית דיווחה כי בקשתו של סאלח לקבלת ויזה אושרה, אך הוא ישהה בארה"ב רק לזמן מוגבל. דוברת מחלקת המדינה אמרה: "כפי שציינו, המטרה היחידה של נסיעה זו היא לטיפול רפואי ואנו מצפים כי הוא יישאר לזמן מוגבל התואם את משך זמן הטיפול".

ההפגנות נגד משטרו של סאלח פרצו בפברואר אשתקד במחאה כנגד העוני, האבטלה, והשחיתות השלטונית, והיו חלק מן "האביב הערבי". סאלח הבטיח לבצע רפורמה דמוקרטית ולהעביר את שלטונו בשנת 2013, עם תום כהונתו, אך העם דרש את הדחתו המידית. ב-3 ביוני נערך ניסיון התנקשות בארמונו, במהלכו נפצע סאלח קשות ונמלט לערב הסעודית לקבלת טיפול רפואי. להפתעתם של רבים, הוא שב בסוף ספטמבר לתימן, ועמו חזרו העימותים האלימים כנגד האופוזיציה.

לפני המראתו הביע סאלח את תקוותו לשוב לתימן ולעמוד שנית בראש מפלגתו. סאלח קרא לכל המפלגות להתאחד זו סביב זו, להביע פתיחות ופיוס כדי להביא לשיקום ותיקון מה שנהרס במהלך אחד עשר החודשים האחרונים. הוא אף הוסיף והתנצל בפני עמו ואמר: "אני מבקש סליחה מכל עמי, גברים ונשים, על כל הליקויים שנעשו במהלך 33 שנות שלטוני".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן