Skip to content

הליגה הערבית: הקמת ממשלת אחדות בסוריה; אסד יוותר על כוחו

ישיבת שרי החוץ של מדינות הליגה הערבית הכריזה על צעדים דרסטיים שינקטו על מנת להחזיר את הסדר התקין למדינה הנתונה באי-סדר פוליטי וביטחוני מזה כנעט שנה.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ישיבת שרי החוץ של מדינות הליגה הערבית הכריזה על צעדים דרסטיים שינקטו על מנת להחזיר את הסדר התקין למדינה הנתונה באי-סדר פוליטי וביטחוני מזה כנעט שנה.

מאת אסף בירון

יוותר על כוחו? נשיא סוריה בשאר אסד (Ricardo Stuckert/Agência Brasil)
יוותר על כוחו? נשיא סוריה, בשאר אסד (Ricardo Stuckert/Agência Brasil)

הליגה הערבית קראה אתמול (א') להקים ממשלת אחדות לאומית בתוך חודשיים במסגרת יוזמה להפסקת האלימות המשתוללת בסוריה מזה כעשרה חודשים והוגיעה כי הנשיא אסד יאלץ לוותר על סמכויות השלטון שלו.

ראש הממשלה ושר החוץ הקטרי, שייח' חמד בן ג'אסם אאל ת'אני, אמר למועצת שרי החוץ הערביים שנועדו במטה הליגה הערבית בקהיר שבמסגרת היוזמה, ידרש נשיא סוריה, בשאר אסד, למסור לסגנו את סמכויות ההנהגה של ממשלת האחדות הלאומית בזמן תקופת המעבר ולהיכנס להליך הידברות עם האופוזיציה בתוך שבועיים.

על ממשלת האחדות תוטל גם אחריות להקים בתוך שלושה חודשים מעם הקמתה גוף חוקתי שיחבר חוקה חדשה למדינה וכן ועדת חקירה עצמאית שתחקור את האלימות שהביאה למותם של אלפי ההרוגים במדינה. "כולם מבינים כי סוריה נכנסה לשלב של אלימות ואלימות-שכנגד וכי כוחות האופוזיציה מתחמשים כדי להגן על עצמם", אמר שייח' חמד בהקשר זה.

ראש ממשלת קטר הוסיף שהליגה הערבית תדרוש ממועצת הביטחון תמיכה בתכנית המדינית של העברת השלטון בסוריה. עובדה זו נראית כהיענות חלקית לדרישת "המועצה הלאומית הסורית" להעביר את הטיפול בנושא הסורי ידי הליגה הערבית למועצת הביטחון של האו"ם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן