Skip to content

איסמעיל הנייה: ארדואן יגיע לביקור בעזה

ראש ממשלת טורקיה יחנוך בית חולים ברצועה בחודש הבא. הוא יגיע דרך מעבר רפיח במצרים. ארדואן: "אחרי מסע ארוך של לחצים, קיבלנו סוף סוף התנצלויות ולא עוד פעם - אנחנו מצטערים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש ממשלת חמאס, איסמעיל הנייה, אמר אתמול (שישי) כי ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, צפוי לבקר ברצועה כאורח ממשל המחאס במהלך החודש הבא. במהלך נאום שנשא הנייה לרגל יום השנה התשיעי לחיסולו של מנהיגה הרוחני של חמאס, אחמד יאסין, הוא הפתיע וסיפר כי ארדואן התקשר לנשיא הרשות הפלסטינית אבו מאזן ולחאלד משעל מנהיג החמאס כדי לעדכנם בדבר ההתנצלות המוחלטת של נתניהו על משט המרמרה וכי הוא מתכוון לקיים את הבטחתו להגיע לעזה כאורח הממשל ברצועה.

לדברי הנייה, ארדואן הבטיח למשעל בשיחת הטלפון כי ישראל תסיר את המצור מעל רצועת עזה. ראש הממשלה הטורקי צפוי להיכנס לרצועת עזה ממצרים דרך מעבר רפיח. הוא הוסיף כי לדברי ארדואן "ישראל הסכימה לקבל את שלושת התנאים הטורקיים: התנצלות על אירועי המרמרה, פיצוי למשפחות הקורבנות הטורקיים והסרת הסגר מעל רצועת עזה".

רג'פ טייפ ארדואן (צילום: ויקימדיה)
התקשר ועדכן את הנייה ואבו מאזן. ארדואן (צילום: ויקימדיה)

עוד נודע, כי במהלך ביקורו צפוי ראש הממשלה הטורקי לגזור סרט ולחנוך באופן סמלי  את פתיחתו של בית החולים הטורקי שמוקם בימים אלו בצפון הרצועה. בית החולים נבנה לאחר  שישראל אישרה להכניס ציוד הבנייה עבורו לרצועת עזה מנמל אשדוד ומשם דרך מעבר כרם שלום. הוא אמור לכלול כ-150 מיטות וצפוי להיפתח באופן רשמי במהלך החודשיים הבאים.

ארודאן הופיע אתמול במסיבת עיתונאים ואישר את עובדת נסיעתו הצפויה לעזה ולגדה: "אחרי מסע ארוך של לחצים קיבלנו סוף סוף התנצלויות ולא עוד פעם 'אנחנו מצטערים וכואבים'. ישראל התנצלה כמו שדרשנו ובחודש הבא אגיע לעזה ולגדה המערבית לביקור".

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן