Skip to content

מושראף אינו מוותר ושב לפקיסטן למרות איומי הטאליבן

נשיא המדינה לשעבר חזר אליה אחרי ארבע שנות גלות כדי להתמודד בבחירות בחודש מאי, והתקבל בפיגוע התאבדות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
הטאליבן - דמו בראשו
הטאליבן - דמו בראשו

ה-BBC  מדווח שהלילה נרצחו בצפון מערב פקיסטן 17 חיילים על ידי מחבל מתאבד. הם הותקפו ליד נקודת ביקורת באזור שבטי בצפון וזיריסטן, סמוך לגבול אפגניסטן, מעוז ידוע של הטאליבן ואל-קאעידה.

איש טרם לקח אחריות לפיצוץ מכונית התופת סמוך למכלי דלק שעלו באש והציתו את מגורי החיילים במחסום. 34 חיילים ושני אזרחים נפצעו באירוע.

אתמול פרסם הטליבאן סרטון וידאו, שבו איים אחד ממפקדיו על הנשיא לשעבר, פרבז מושארף, בצלפים ובמחבלים מתאבדים. הטאליבן רוצה לנקום במושארף על שהצטרף לארצות הברית במאבק בטרור האסלאמי. הנשיא לשעבר צפוי לכמה כתבי אישום, לרבות קשירת קשר לרצח, אולם ביום שישי העניקו לו שלטונות פקיסטן שחרור בערבות בכמה מהתיקים נגדו כדי שלא יאסר מיד עם שובו למדינה.

בין היתר הוא מואשם שלא דאג לאבטחה ראויה של מנהיגת האופוזיציה לשלטונו, בנזיר בהוטו, כאשר היא שבה מהגלות בשנת 2007. שני פיצוצים אדירים וכמעט מאה וארבעים הרוגים קידמו את פניה בקראצ'י ב-19 באוקטובר 2007. היא נרצחה בדצמבר באסיפת בחירות ברוואלפינדי.

מושארף - טובת המדינה קודמת לחיי
טובת המדינה קודמת לחיי. מושארף

מושארף, רודן צבאי לשעבר, התגורר בלונדון מאז יצא את פקיסטן ב-2009. כמה פעמים הוא התחייב לשוב אליה, וחזר בו.

"זה מסוכן, ללא ספק", אמר מושארף, "אבל כאשר הקמתי את המפלגה הזאת, הנקודה היתה לחזור ולהיאבק בבחירות. הסיבה לחזרתי היא כדי לעשות משהו לטובת המדינה. המטרה גדולה בהרבה מהאני, ואני מוכן ליטול על עצמי את הסיכונים למען המדינה.

"בעבר היו אותות לכך שחזרתי אינה רצויה, ועמיתיי אמרו לי לא לבוא", הודה מושארף. "לכן שיניתי את דעתי". הפעם, אמר, הוא יהיה מוגן על ידי חברת אבטחה משלו ועל ידי אנשי ביטחון של הממשלה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן