Skip to content

המדינה לעליון: השהה את פינוי עמונה עד שנלמד את הנושא

פינוי עמונה, שנדחה בעבר פעמיים, צריך להתבצע בסוף אפריל. הפעם מבקשת המדינה שיהוי נוסף על מנת שחברי הממשלה החדשה יתעמקו בנושא. תנועת יש דין: "קשה שלא להתרשם מהנכונות המודעת של המדינה להימנע מקיום החלטות בית המשפט העליון באופן מטריד פעם אחר פעם"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מדינת ישראל פנתה היום (ראשון) לבית המשפט העליון בבקשה לדחות שוב את פינוי התנחלות עמונה. הפעם מבקשת הפרקליטות להימנע מהפינוי על מנת "לאפשר הצגת הנושא לפני הממשלה החדשה" שתוכל ללמוד את הנושא. בבקשה למתן שהות בפינוי נכתב, כי הצטרפה בקשת רכישה חדשה של הקרקע שיש לבחון בתשומת לב.  לפיכך מבקשת פרקליטות המדינה שיהוי נוסף של 90 יום ממועד הבחירות לכנסת, עד אז תעדכן הפרקליטות את בית המשפט בנוגע למאמצי המדינה למצוא פתרון הולם לפינוי מבנה ההתנחלות הבלתי חוקית  שהוקמה על קרקע פרטית פלסטינית.

עמונה, רגע לפני הפינוי בשנת 2006 (צילום: ויקיפדיה)
עמונה, רגע לפני הפינוי בשנת 2006 (צילום: ויקיפדיה)

פינוי עמונה הגיע לפתחו של בית המשפט בעקבות עתירה שהגישה תנועת "יש דין" בשנת 2008. קודם לכן, בשנת 2006, נהרסו תשעה מבנים בהתנחלות  בעקבות עתירה שהגישה תנועת "שלום עכשיו". בעבר התחייבה הפרקליטות לפני בית המשפט כי סוגיית פינוי המאחז תיפתר בדרכי שלום עד סוף שנת  2012. זה לא קרה, ובחודש בנובמבר האחרון ביקשה המדינה ארכה של חצי שנה כדי לבחון את טענת תושבי המאחז, ולפיה הם רכשו חלק מהקרקעות. אחרי דיון בבג"ץ החליטו השופטים לתת ארכה אחרונה למדינה לפינוי ההתנחלות עד סוף חודש אפריל השנה.

בעבר כבר הביעו שופטי העליון מורת רוח מהתנהלות המדינה בהקשר לפינוי. עו"ד מיכאל ספרד, יועצה המשפטי של תנועת "יש דין", אמר בעבר כי אין כאן שום סיכוי להכשיר את הקרקעות וכי בכל חלקה יש אוחזים רבים, גם אם המתנחלים הצליחו לרכוש בעלות על חלק מחלקה כלשהי, אין להם רוב ולכן אין מנוס מפינוי המאחז. עו"ד שלומי זכריה המייעץ לעמותה אמר היום כי "בחסות התירוץ של ממשלה חדשה מנסה המדינה פעם נוספת לדחות את הקץ ולהימנע ממילוי חובותיה על פי הדין ועל פי החלטות בג"ץ. קשה שלא להתרשם מהנכונות המודעת של המדינה להימנע מקיום החלטות בית המשפט העליון באופן מטריד פעם אחר פעם על מנת לרצות קומץ פורעי חוק".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן